maandag 31 oktober 2011

boeken verkopen via bol.com

Gisteravond hebben Sander en ik samen een stuk of 40 boeken op Bol.com te koop gezet. Het zijn vooral christelijke boeken, maar ook een aantal thrillers en romans die ik nog in een doos in de schuur had staan. Het geld wat we verdienen met het verkopen van deze boeken zetten we direct op onze vakantie-spaarrekening. Zo wordt de boekenkast wat leger én we verdienen er nog wat aan! Als mensen onze boeken willen hebben, tenminste!

In het verleden heb ik ook al wat boeken verkocht via Bol.com. Dit is me altijd wel goed bevallen, omdat zij de afhandeling van de betaling doen. Hierdoor hoef je zelf eigenlijk alleen nog maar het boek op te sturen en verder niks te doen.

Vanmiddag had ik al 4 boeken verkocht! Dat gaat lekker snel! Daar ben ik uiteraard wel blij mee. Hoe sneller alle boeken weg zijn, hoe beter!

Hebben jullie ervaring met het verkopen van boeken via Bol.com? En zo ja: hoe bevalt dat?

6 opmerkingen:

  1. Ik heb vreselijk veel verkocht via bol. Sommige mensen mopperen over de bemiddelingskosten, maar waar betalen mensen zo veel voor een tweedehands boek? En je krijgt je pakbon kant en klaar voor je, en altijd je geld. Ik heb er met weinig moeite zo'n 500 - 600 mee verdiend. Ideaal hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het een poosje gedaan, maar ben eraf gegooid omdat ik 2x een bestelling moest annuleren :s

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, ik heb nu denk ik ook 2x een bestelling moeten annuleren. Soms zet ik boeken er op maar leen ze ook nog uit aan een vriendin en dan weet ik niet meer waar ze zijn.. maar ben er nog niet afgegooid. Vind het ook ideaal. Op een rommelmarkt vang ik nooit zoveel voor een 2hands boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook veel boeken via bol verkocht, erg makkelijk inderdaad! Ik vind alleen de bemiddelingskosten vrij hoog. En als je grote boeken hebt die met de pakketpost moeten, moet je een heel groot gedeelte van de verzendkosten zelf betalen.
    Ik heb ook boeken verkocht via MP en kreeg er daar meer voor dan op bol, het is alleen wat meer gedoe. Kijken of de koper nog wel reageert en betaald of ophaalt. Gelukkig ben ik ondertussen wel door de boeken heen die ik wilde verkopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik verkoop ook boeken bij Bol.com maar de laatste tijd is het erg stil.

    Het fijne is inderdaad dat je ook zeker weet dat het boek verkocht is. Bij Marktplaats komt het vaak voor dat je nooit meer iets terughoort van een koper.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het ook prettig verkopen via Bol, alhoewel ik soms prijzen zie waarbij je weet dat de verkoper er op moet toeleggen. Dat doe ik echt niet. Ik vraag een redelijke prijs maar wil er nog wel iets aan over houden, want anders geef ik ze wel weg aan familie.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)