zondag 18 december 2011

gadgets die wél handig zijn

Voordat Sander mij leerde kennen was hij een beetje een Inspector Gadget; helemaal dol op allemaal spulletjes die zijn leven 'handiger'  en 'sneller'  zouden maken. Hij probeerde altijd overal de beste kwaliteit van te hebben. Ik ben desondanks blij dat niet al deze gadgets mee hoefden naar Rotterdam.

Maar één ding kan ik niet van wachten tot het in Rotterdam is; Sanders stofzuiger! Sander wilde namelijk persé de beste, snelste en krachtigste stofzuiger die er op dat moment te koop was. En dat was de Dyson. En ik moet zeggen: het is echt een geweldig ding!
Ten eerste omdat hij geen stofzuigerzak gebruikt. Je klikt het systeem eraf en kan zo alles wat erin zit eruit gooien. Da's ook ideaal als je een keertje per ongeluk iets opzuigt wat niet in de stofzuiger hoort.... Dan hoef je niet gelijk de hele stofzuigerzak kapot te maken.
Daarnaast heeft hij inderdaad veel meer zuigkracht dan mijn huidige stofzuiger; met de Dyson hoef ik maar één keer over het laminaat heen, terwijl ik met mijn eigen stofzuiger toch minstens 3 keer hetzelfde moet doen voor het écht schoon is. Daardoor ben je sneller klaar en bespaar je dus energie en tijd.
Het laatstse voordeel is dat je hem ook in kan stellen op hoogte. Je kan het handvat hoger of lager zetten. Omdat wij beide vrij lang zijn is dit handig om rugklachten te voorkomen. Dat zal ook gelden voor heel kleine mensen.

Helaas moet ik nog een paar daagjes wachten tot hij er is. Sanders kamer moet namelijk nog helemaal schoongemaakt worden, zodat hij zijn borg nog terugkrijgt. Maar daarna zal stofzuigen eindelijk een klein beetje leuk gaan worden... hoop ik ;) En mijn oude stofzuiger gaat dan naar de kringloop... Wie weet is iemand anders er wél helemaal blij mee :)

Welke gadgets vinden jullie onmisbaar??

6 opmerkingen:

  1. Ow een dyson! Daar droom ik ook al jaaaren van! Super hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben ook een dyson en het is een goede stofzuiger die ook nog eens weinig stof uitblaast (wat veel stofzuigers wel doen). Ik vind alleen dat hij veel herrie maakt. Eerlijk is eerlijk de verkoper heeft dat erbij vertelt toen we 'm kochten. Ik moest even wennen aan het handvat en de manier van stofzuigen maar nu het gewend is wil ik geen andere meer. Volgende keer koop ik alleen het kleinere model. Dit is een sta in de weg.
    Groetjes Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zelf een Henry, maar hoor altijd heel veel positieve verhalen over een Dyson. Het is jammer dat ze vaak zo duur zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben ook een D.yson en zijn er erg tevreden over. Andere voordelen die je nog niet had genoemd: Hij is handig om de trap schoon te maken omdat je de steel op diverse manieren kunt inkorten, en hij is heel klein op te ruimen.
    Een collega van me noemde de D.yson een mannenstofzuiger. Maar ach, is de A.ga ook niet door een man bedacht?
    Groet, LM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb in de thuiszorg gewerkt en daar één keer een Dyson gebruikt. Wat een fijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn topgadget is mijn Ipad.
    Dan hoeft niet altijd de computer aan, dat bespaard weer energie.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)