dinsdag 27 december 2011

met een wijsje bij het werk...

Zo, de week ‘vakantie’ zit er weer op. Vakantie even tussen aanhalingstekens, want eigenlijk zijn we de hele week alleen maar druk bezig geweest met de verhuizing, kerstboodschappen, cadeautjes kopen, enz, enz. En het resultaat lijkt nog eens nergens op ook: alsof er een bom is ontploft in ons huis! Overal ligt troep… Bah!

Gelukkig ben ik morgen alweer een dagje vrij en dan ga ik eens helemaal los met opruimen. Eerst de slaapkamer, daarna de badkamer, de keuken en tot slot de woonkamer. Deze volgorde hou ik aan vanwege de hoeveelheid troep per kamer. De woonkamer hou ik altijd wel goed bij, omdat we regelmatig visite krijgen die we netjes willen ontvangen. De slaapkamer komt eigenlijk nooit iemand, behalve wij zelf. Dus die heeft altijd de laagste prioriteit. Vandaar dat ik hem morgen eens als eerste doe…

Verder ben ik ook niet echt uitgerust in mijn vakantie. We hebben constant van hot naar her gerend en ik had me heel, heel, heel erg ingesteld op tweede kerstdag een dagje niks doen. Dus ik had mijn agenda zo ingedeeld dat ik op tweede kerstdag even bij kon komen en mijn overprikkeling weer even weg kon laten zakken. Door de omstandigheden rondom Sanders opa is dat helaas niet gelukt. Gelukkig kan ik mezelf altijd wel groothouden in gezelschap, maar op de treinreis terug was ik écht even ingestort!

Verder moet ik morgen ook nog een boek van Bol . com op de bus doen. Door alle troep van de verhuizing was ik het overzicht totaal kwijtgeraakt over welke boeken ik wel en niet had verstuurd. Op een gegeven moment hebben we maar besloten om de winkel even dicht te doen, zodat er niet nóg meer chaos bijkwam. Toen moest ik alles nog in goede banen gaan leiden. Ik dacht dat het wel redelijk was gelukt, maar kreeg vandaag toch nog een boze email dat ik een boek niet had verstuurd. Dus die moet morgen écht op de bus (als ik tenminste nog een reactie krijg)! Ik schaam me kapot dat het zo is misgelopen. Voorlopig maar even geen boeken meer verkopen, ik word/werd er haast overspannen van.

Komende maand (januari) ga ik eens proberen om me telkens op één ding te focussen. Niet meer teveel tegelijkertijd. Ik wil echt weer even wat meer rust in mijn hoofd én in mijn hart krijgen.

Iemand nog tips? :)

4 opmerkingen:

  1. Och meis, dat moeten zit vooral tussen de oren hè! Neem het er morgen even van en wees al blij met jezelf als er maar één van je voornemens is gelukt, ga jezelf niet 'overdekop' denken.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, even rustig aan doen dan! Wij hebben de kerstdagen dit jaar eens niets gedaan en ik ben best lekker uitgerust :-) Probeer je inderdaad op 1 ding tegelijk te richten en dat helemaal af te maken. Dat helpt mij ook altijd. Soms ben ik half met de vaat bezig, half de was aan het afhalen, half aan het opruimen en half aan het werk en voor ik het weet is een ochtend voorbij, terwijl het allemaal los misschien maar een half uurtje werk bij elkaar zou zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja! Lijstjes! En dan realistische lijstjes he...
    Enne... soms ben je gewoon niet perfect en gaan dingen mis. Dat mag.

    Verstandig van je dat je in alle drukte de boekenverkoop even stil hebt gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o jee ik heb weinig tips voor je anders dan 1 ding tegelijk en morgen is er ook nog een dag.....
    Ik twijfel of ik via bol ga verkopen, ik heb stapels boeken maar veel is oud en weet niet of mensen daar op zitten te wachten. Heb jij zicht op wat loopt of niet? En hoe verstuur je het? In dikke kartonnen enveloppen of echt als buspakje?

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)