maandag 27 februari 2012

het duurt best lang...

Ik heb een tellertje gemaakt dat de dagen aftelt tot onze bruiloft. Tsjonge, dat duurt nog lang! En we hebben al best veel geregeld in een weekje tijd... Gelukkig, want dan hoef ik daar niet meer over te stressen!

Het enige waar ik nu nog over stress is de hoeveelheid geld die er nodig is voor zo'n trouwerij. Elke keer als je denkt dat je er bijna bent  dan komt er weer wat bij... Vervoer in een oldtimer, bloemen, bedankjes.... Pfft waar is dat toch allemaal voor nodig? Maarja, je trouwt maar één keer, als het goed is.

Het voelt dubbel. Aan de ene kant wil ik de gouden pijl niet teveel sponsoren, aan de andere kant wil ik er een mooie dag van maken. Ik wil er mooi uitzien voor Sander. Ik wil dat de gasten het naar hun zin hebben... enz, enz...

Maar ach, we zien wel, het komt vast wel goed... We hebben nog 15 maanden de tijd om alles bij elkaar te sparen :) En da's best lang :)

10 opmerkingen:

  1. wat een heerlijke doel om voor te sparen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ook een voordeel is van dat je nog even hebt; soms kun je toch nog creatiever/goedkoper aan dingen komen. Je hebt immers veel minder tijdsdruk! Ik zou die tijd mooi gebruiken om te kijken of je - zonder in te leveren op de 'mooite' van de dag - nog creatieve en groene manieren kunt bedenken om het goedkoper te maken. Misschien heb je wel een kennis met een oldtimer, kun je met vriendinnen een bloemschikcursus doen en zelf corsages maken, enzovoorts.

    Maar het is wel iets om naar uit te kijken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hadden een PT cruiser als trouwakte. Had een vriend geregeld die kende de garage eigenaar goed. Kostte een fles champagne en dat was hertenkamp van die vriend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tip ;-)! Wij kregen ooit als dankjewel een zelfgemaakte (gebrande) cd met daarop de favoriete muziek van het echtpaar.
    In ieder geval hoef je niet halsoverkop te beslissen,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk inderdaad dat je juist op al die extra dingen wel kan besparen. Geschenkjes kun je bv. zelf maken, nog tijd genoeg! Dat is nu net de uitdaging van een "groene" bruiloft, denk ik!
    Niet stressen hoor, het komt vast helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij ons heeft een kennis foto's gemaakt. Ze zijn prachtig geworden! Bedankjes kan je zelf maken. Is een oldtimer echt nodig? Wij hebben gewoon onze Subary Justy uit 1994 gebruikt en mijn moeder heeft last minute nog wat hortensia's uit de tuin geknipt om daar een mooi bloemstuk mee te maken voor de hoedeplank en de antenne. Het feest was is een jeugd/concertcentrum met de band van de broer van een vriendin en dan hadden we ook nog een DJ, een nicht van hubby. Maak gebruik van je netwerk. Mensen vinden het leuk om te helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je trouwt maar 1 keer als het goed is en dan moet je het doen op de manier waarop het voor jou goed voelt. en met dat geld komt het wel goed, toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben 2 keer getrouwd met dezelfde man dat wel :) maar ik heb beide keren low budget De eerste keer hadden we ook een dubbel huwelijk want mijn zus trouwde met Hans zijn broer dus samen gedaan 1e feest viel duurder uit dan gepland maar verder een geleende jurk..een trouwbus ( grote familie) en huwelijkreis naar de camping van mijn ouders. 2e keer een leuke dag met onze kids in euromast en bioskoop....
    bedankjes weet ik niet eens meer volgens mij beide keren niet gedaan.
    2e keer was het feest ook gewoon thuis, witte ford van onze baas ( toen)
    Jullie moeten het vieren zoals je zelf wil en daarmee je budget bepalen.
    Ik ben nu 31 jaar met dezelfde man en een trouwdag is maar een dag van een lang en gelukkig leven....een feestelijke gebeurtenis van jullie voornemen om samen verder te willen.
    Dus maak er je eigen dag van..goed voor je gasten zorgen is een ding maar allemaal naar de zin maken kan je toch niet.....
    Ook dit plannen is een kunst van los laten..
    haha kort kan ik nooit zijn geloof ik

    BTW ik vind het fijn dat ik er een stukje van mee mag maken....

    Enne Danielle, af en toe gewoon over praten hoor dat hoort erbij dat heet voorpret...
    groet Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toen wij getrouwd zijn was onze zoon 10 dagen oud. (Veel te vroeg geboren.) Het was echt heel erg simpel. De beste vriend van ons kwam ons ophalen met zijn auto en we hebben uit de tuin wat bloemen geplukt en met tape op de kap geplakt. Wat een lol hadden we daarom en nu praten we er nog met een grote glimlach over. Alleen onze zussen (getuigen) en die chauffeur die tevens als fotograaf fungeerde waren aanwezig. Onze andere vriend moest toevallig glazenwassen bij het gemeentehuis dus die kwamen we er nog tegen, spontaan en erg leuk. Nadien foto's laten maken (zonder afspraak) bij de zaak naast het gemeentehuis en een ijsje gegeten bij de ijszaak verderop. 's avonds de ouders en andere vrienden/familie bij ons thuis koffie drinken met gebak en het was echt super! 1 van de mooiste dagen uit mijn leven. Omdat het zo simpel was heb ik me nergens druk om hoeven maken. Go with the flow. En ik ben nu heel erg blij dat ik geen schuld(gevoel) heb overgehouden aan 1 dag. Het geld kan ik beter gebruiken voor scholing van de kids en schuld/hypotheek aflossen. Ik zou niet anders willen terug kijkende.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had trouwens een wit colbertje aan van de h&m met een bloem van pailleten. Ditzelfde colbert draag ik nu elke keer als er iemand anders trouwt. Nostalgisch en goedkoop. (Nu wel een gewone zwarte broek ipv zwangerschapsbroek ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)