maandag 10 december 2012

dipje

Ook ik heb even een dipje, lijkt het. Afgelopen weekend zijn we zó hard bezig geweest met de verhuizing, dat ik nu eigenlijk helemaal niks te doen heb in huis. Er ligt geen boek meer om te lezen, er is geen reden meer om het huis netjes te maken of schoon te maken, dus wat doe ik hier nog? Het voelt allemaal erg nutteloos.

Ook op mijn werk heb ik het even niet zo naar mijn zin. Er zijn wat veranderingen doorgevoerd en daar moet ik erg aan wennen. Ik kom er steeds meer achter dat ook op deze werkplek dingen niet goed gaan. In het begin voelde het allemaal als 'one happy family', maar nu merk ik toch dat er mensen zijn die elkaar niet mogen of mensen die roddelen... Dat vind ik lastig.

En dan nog de stress erbij van de financiele kant. Ik had het altijd aardig op een rijtje en had voldoende spaargeld opgebouwd om een jaar uit te kunnen zingen zonder salaris. Maar door de trouwerij en nu het kopen van het huis is die spaargeldvoorraad enorm gezakt. En zo snel sparen als ik vroeger deed, dat gaat natuurlijk niet meer.

Vandaar heb ik eigenlijk alleen maar gepiekerd, gehuild en me ontzettend nutteloos gevoeld. Al met al zijn mijn 'zorgen' natuurlijk niks vergeleken met die van sommige andere bloggers, maar ik moest het toch even kwijt.

5 opmerkingen:

  1. Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren las ik laatst en dat probeer ik maar steeds te bedenken als ik weer eens aan het doorslaan ben om 4 uur 's ochtends. De perfecte baan bestaat niet, maar je hebt straks wel je mooie nieuwe plekje. Neem een lekker bakje thee en ga fantaseren over de inrichting, de tuin enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De spanning van de laatste tijd moet er gewoon even uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Logisch ook, na zo'n drukke tijd, vol met beslissingen. Soms is het juist goed om er even aan toe te geven aan dat gevoel. Morgen ziet het er vast allemaal weer anders uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan het me goed voorstellen, het is allemaal niet niks waar je mee bezig bent. Hopelijk lukt het je om je werk even naast je neer te leggen, op de automatische piloot en de uren uitzitten elke dag. Dan kun je je energie steken in de dingen die er echt toe doen

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)