woensdag 13 februari 2013

eigenwijs je hypotheek aflossen

Gister zat ie bij de post: het boekje eigenwijs je hypotheek aflossen. Ik had dit boek gewonnen via EyeOpen, omdat ik een review had geplaatst van onze hypotheek.

Gister en vandaag heb ik het boekje helemaal doorgelezen. Helaas haalde ik er niet veel nieuws uit; misschien komt dat ook doordat ik al zoveel bij jullie lees over het aflossen van verschillende vormen hypotheken. Daarnaast worden weer dezelfde tips herhaald die ook al in de andere boeken van Marieke Henselmans staan.... En die tips pas ik grotendeels al toe, dus daar heb ik niet veel meer aan ;)

Wat ik wél leuk vond was om de ervaringsverhalen te lezen van andere mensen die hun hypotheek versneld hebben afgelost. Maar ook dat werd aan het einde enigzins eentonig... Ik had wel wat meer willen lezen hoe die mensen dat dan precies hebben gedaan, wat ze erbij voelden en wat hun moeilijke momenten waren... en hoe ze daar doorheen zijn gekomen.

Achteraf gezien vind ik Hypotheekvrij voor mezelf interessanter en inspirerender... Daar moet ik dan wél bij zeggen dat ik denk dat Eigenwijs je hypotheek aflossen zou 'winnen' als ik me nog helemaal niet zou hebben verdiept in het extra aflossen... :)

Hebben jullie deze boeken al gelezen? En zo ja: welke vond je prettiger?

1 opmerking:

  1. Ik heb Hypotheekvrij wel gelezen. Het hoofdstuk over de auto boeide me helemaal niet, maar ik denk dat het voor hemzelf als autojournalist wel erg belangrijk was. Ook ben ik te nuchter voor het afsteken van vuurpijlen als een bepaald deel van je hypotheek afgelost is. Het hoofdstuk waarin hij beschrijft hoe hem de schellen van de ogen vallen vond ik nog het mooist geschreven. Ik had wel wat meer over de spaarhypotheek willen lezen in het boek. Er werd eigenlijk vooral alleen maar ingegaan op de aflossingsvrije hypotheek. Maar ik heb het boek gelezen ná alle lyrische recensies van anderen te hebben vernomen, en dan ga ik juist altijd heel kritisch lezen:-)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)