dinsdag 19 februari 2013

huishoudbeurs

Vandaag ben ik naar de huishoudbeurs geweest en ik heb best wel veel geld uitgegeven:

- 7 euro voor twee broodjes kroket
- 20 euro aan een scrubding dat tegelijkertijd ook onthaart
- 10 euro voor een fles witte chocoladelikeur
- 10 euro voor een cadeautje
- 10 euro voor 20 kaarten (geboorte, condoleance, verjaardag, beterschap etc.)
- 3 euro aan pastasaus

In totaal heb ik dus 60 euro uitgegeven op de huishoudbeurs. In combinatie met het kaartje en de trein komt ik op 91 euro uit... Bizar genoeg is dit exact wat de gemiddelde vrouw op de huishoudbeurs besteedt!

Maar tegelijkertijd heb ik ook een hoop gratis gekregen / bespaard:

- 3 maanden gratis lid van de consumentenbond (20,85)
- 2 gratis Grazia's (5,50)
- Boekje 301 gouden bespaartips (12,75)
- Het blad Miss Perfect (4,95)
- Korting op de kaarten (van 2,50 voor 50 cent, dus in totaal een besparing van 20 x 2 euro = 40 euro)
- De likeur was een aanbiedingsprijs (6,95 bespaard)
- Het cadeautje was een speciale actie-prijs (6 euro bespaard)
- De pastasaus was een speciale prijs (2,50 korting)
- Ik heb 6 gratis vaatwastabletten gratis gescoord (0,42)
- Ik heb gratis wasverzachter van Lenor gekregen (geen idee hoe duur en dat ga ik ook weggeven)

Bespaard dus totaal 99,92.... Het gaat me een beetje te ver om te zeggen dat ik daarmee nu echt wat heb bespaard, want een hoop van deze dingen had ik anders niet gekocht, maar in principe heb ik sowieso de kosten van het kaartje en het treinticket wel terugverdient :)

9 opmerkingen:

  1. Je hebt dus eigenlijk geld verdiend vandaag? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat je zelf zegt: veel er van had je eigenlijk niet zelf gekocht. Is een beetje zoals mensen die iets kopen omdat er korting op is. Als je het niet nodig hebt, blijft het een verloren kost en ben je het besteedde bedrag kwijt in plaats van dat je de korting uitgewonnen hebt.

    Je hebt een leuke dag gehad, dat is ook wat waard! Als je de werkelijke kost uitrekent valt het echt wel mee! Zelfs als je alles aftrekt dat je geen korting oplevert in die zin dat je het anders niet gekocht zou hebben. Geniet van elke dag, ook als die wat geld kost!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een pastasaus die oorspronkelijk 5,50 kost? Ik denk dan t is toch véél goedkoper om het zelf te maken?
    Ik ben ooit tien jaar geleden er naar toe gegaan en vond het een grote geldklopperij en veel te druk. Niet echt mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ging er eerst altijd wel met plezier naar toe, maar de laatste keer (vorig jaar) viel het me zo tegen. Een hoop geldklopperij inderdaad. Begon al bij het parkeren; €20 voor een kaartje. En de aanbiedingen waren lang niet zo spectaculair meer als ze in eerdere jaren wel eens waren. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening, misschien (hopelijk!) was het dit jaar weer anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ieder haar ding en als jij het leuk vond is het het geld waard geweest, ik zou er nooit heen gaan ,maar de grootste reden daarvoor is dat ik niet van grote mensenmassa houd zeker niet als die mensen ook nog allemaal tegelijk iets willen hebben, ben daardoor ook al regelmatig iets leuks misgelopen op een rommelmarkt, want als mensen gaan duwen en dringen ,dan haak ik af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik maak er altijd een leuk uitje van samen met mijn zus en moeder. Gewoon gezellig.
    De laatste jaren nemen we altijd zelf wat te eten en drinken mee.
    Maar het blijft waar dat je dingen koopt die je anders niet zo kopen, maar een leuke dag weg is ook wat waard natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, mijn zoon verdient aan de HH beurs. Heeft via een studentenuitzendbureau een baantje bij de La.Place, die ook op de HHbeurs staat. Of valt in als parkeerwacht daar. Wij wonen al 27 jaar in Amsterdam maar hebben ons slechts 1 keer aan de HH beurs bezondigd, en dat was omdat het voor ons toen gratis was. Noooiit meer, al kreeg ik geld toe. Ik haat die kuddes voortsloffende mensen en dat opgewekte koop-dan-toch geroep. En het ge(vr)eet. Hoe kun je zo veel naar binnen schrokken op één dag?
    Sorry, ieder zijn plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, ik ben wel benieuwd naar je ervaring met het scrub ding wat ook onthaart... Misschien kun/wil je daar een keer een blogje aan wijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoals op twitter beloofd, zou ik nog even laten weten wat ik had uitgegeven aan de HHB. Dit jaar in totaal (dus inclusief kaartje en vervoer)€80,17. Stukken minder dan voorgaande jaren. Meestal gebruik ik de HHB om de voorraad douchespul, body-olie, tandpasta en meer van dat spul aan te vullen, echter dit jaar stonden mijn favoriete merken er of niet of niet met de door mij gewenste producten.

    De kosten zaten vooral in eten, drinken en iets lekkers, vervoer en kaartje. De aankopen: schoonmaakspul, kaas (veel kaas), chips, do-it-youself-sushi-pakket, creme, t-shirt, spel

    Ik had wel het idee dat er veel minder exposanten waren dan bijvoorbeeld 2 jaar geleden. Maar goed, we gingen vooral voor de gezellige dag en dat is zeker gelukt.

    Groeten, Peggy

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)