vrijdag 8 maart 2013

eigenwijs je hypotheek aflossen

Je hebt eigenwijs je hypotheek aflossen en je hebt hééél eigenwijs je hypotheek aflossen. In die tweede categorie was onze laatste extra aflossing van 300 euro. Vanaf volgende maand kan het waarschijnlijk even niet meer, omdat mijn contract dan verloopt. Maar we kregen 300 euro terug van Eneco, dus die hebben we direct in de hypotheek gestoken. Scheelt toch weer wat rente per maand.

Bij onze hypotheekvorm betaal je maandelijks hetzelfde bedrag aan aflossing. Door die extra aflossingen zou dit bedrag moeten dalen, maar dat is nog niet gebeurt. Voorlopig laten we dat even zo, want op die manier kunnen we maandelijks stiekem 2,50 extra aflossen.... Het is niet veel, maar alle kleine beetjes helpen... Als we die 2,50 elke maand op een spaarrekening zouden zetten, zouden we er toch pas over 10 jaar een extra aflossing van kunnen doen... Nu daalt onze rente met wel 0,008 extra per maand... ;) Toch ben ik ervan overtuigd dat al die kleine druppeltjes  heel erg kunnen meehelpen :)



PS: binnenkort (als ik rond de 100 volgers heb) ga ik mijn exemplaar van eigenwijs je hypotheek aflossen weggeven op Positief Besparen! Ik hou jullie op de hoogte als het zo ver is!

3 opmerkingen:

  1. Leuk! Succes en op naar de 100 volgers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. met een berg kleine druppeltjes regent het ook gewoon.
    En elk klein beetje minder schuld is natuurlijk weer mooi. Die 2,50 kan je toch mooi nergens anders aan uitgeven. En met elke aflossing wordt dus ook nog eens een klein beetje meer....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat het in ons landje anders gaat met dat aflossen. Hop naar de 100!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)