vrijdag 11 oktober 2013

Weer een kleine besparing?!

Gister kreeg Sander een brief van de creditcard-maatschappij met het aanbod om een nieuwe, betere creditcard te krijgen. Eentje met een limiet die ongeveer 4 keer zo hoog ligt als die we nu hebben. Kosten: het eerste jaar €17,50 en daarna elk jaar €32,50..... Maar, je krijgt er dan wel als welkomst-cadeau een cadeaubon van €25 bij van bol.com.... Kortom: het eerste jaar betaal je €17,50, maar krijgt daar dan wel iets voor terug van €25..... €7,50 winst dus, eigenlijk.

Natuurlijk hoopt de creditcard-maatschappij dat we na dat eerste jaar vergeten af te zeggen, maar dan hebben ze het mooi mis... Ik schrijf zulke dingen altijd in mijn agenda op en zet ook een reminder in Afas! Op die manier kan ik gebruik maken van aanbiedingen, maar zeg ik het ook weer ruim van tevoren op.

Doen jullie wel eens mee met dit soort acties?

PS: wij zouden liever helemaal géén creditcard hebben, maar helaas: sommige (buitenlandse) bedrijven eisen dat je creditcard-gegevens doorgeeft. Dus zonder creditcard door het leven gaan, dat vinden wij geen optie... Ben wel benieuwd of er mensen zijn die het lukt om creditcardloos door het leven te gaan en hoe zij het dan oplossen als ze een hotel boeken of iets in het buitenland bestellen!

13 opmerkingen:

  1. Je mag morgen al een opzegging de deur uit doen hoor, met vermelding van einddatum over een maand of 11. Of vandaag.... ;-) Ik doe dit soort opzeggingen graag als ik nog in de energie schwung ben van de aanschaf, soms vergeet ik in m'n agenda te kijken nl. Dufkopje he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nu ruim een jaar geen creditcard gehad en miste deze niet. Tot vorige maand toen ik DRIE keer een betaling moest doen met creditcard en deze moest lenen. Ik heb de card weer op mijn bureau liggen om te activeren. Ben dus weer overstag gegaan. Weliswaar een base card. Puur alleen om af en toe een betaling mee te verrichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Diezelfde aanbieding kregen wij gisteren ook, maar ik heb 'm linea recta bij het oud papier gegooid. Natuurlijk leek mij die bol-bon ook wel aantrekkelijk, en nee, ik zal vast niet vergeten om 'm op te zeggen maar het stuit me enorm tegen de borst dat mensen op deze manier blijkbaar worden overgehaald om een nog groter krediet te nemen. Misselijkmakend vind ik dat. Noem het maar een principe-kwestie. We hebben wel een creditkaart omdat mijn man af en toe voor z'n werk naar de VS moet, en dan kan hij op die manier de zakelijk gemaakte kosten betalen die we later van het bedrijf weer terug krijgen. Maar liever zou ik 'm helemaal niet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen creditcard hier. Eigenlijk ook nog nooit gemist. De ene keer dat ik iets bestelde in Amerika heb ik via PayPal betaald. Duurde wel wat langer, maar dat vond ik geen probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen creditcard hier, zou ook echt niet weten waar wij die voor nodig hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb geen creditcard en tot nu toe deze ook eigenlijk nooit gemist. In hotels binnen Europa reken ik meestal contant af nadat ik ergens gepind heb. Ergens is dat natuurlijk ook een risico (bovendien word je wel eens vreemd aangekeken als de bedragen wat hoger zijn) maar ik maak het ook zo weinig mee (niet eens jaarlijks) dat ik daar geen creditcard voor wil hebben. De enige keer dat ik tot nu toe echt niet anders kon, was mijn vader zo vriendelijk mij uit de brand te helpen. Dat was dan tot nu toe 1x in 30 jaar, de conclusie laat zich raden...

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Binnen europa kun je gewoon in het hotel pinnen net als in NL, hoef je niet eerst contant geld op te nemen, wel zo veilig.

      Verwijderen
  7. Ik ga ook credit-cardloos door het leven. In al die 31 jaar heb ik 'm ook nooit gemist. Zou niet weten waar het voor nodig is...
    Verder ben ik ook een lijstjes-mens en schrijf ik ook in mijn agenda en kalender alles op wat ik wanneer moet opzeggen. Dubbel dus, zo vergeet ik het nooit. Ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mijn man had ook een credit card met een mogelijkheid om €5000 of te nemen, dit hebben we nooit gedaan, Toen wij onze BKR registratie opvroegen bleek de credit card wel geregistreerd te staan, als een lening,( wij wilden een hypotheek om een huis te kopen)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij hebben ook geen creditcard. Als we naar het buitenland gaan heeft manlief wel de zakelijke card bij zich en maar volgens mij gebruiken we die alleen als we een huurauto huren. Dan willen ze graag een kopie maken maar we betalen er nooit mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij hebben nog nooit een creditcard gehad. We gaan zelden naar het buitenland en als een bedrijf een creditcard als enige optie heeft zoeken we verder, of we vragen of er een andere optie is. Lukt prima en echt het goedkoopste!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. pre-paid creditcard ?! GWK en co stuk goedkoper en handiger en je betaald van tevoren een bedrag er op

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vorig jaar konden we in Duitsland na autopech nergens een auto lenen omdat we geen creditcard hadden. En pinnen in Noorwegen ging ook niet overal. Nu hebben we er eentje, handig voor nood! Maar het is wel bizar hoe makkelijk je je crediet kan verhogen... Waarom zou je in vredesnaam meer willen dan een bedrag ''voor nood''?

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)