zondag 29 juni 2014

Mancave opruimen - poging duizend

Al duizend keer (voor mijn gevoel!) hebben we de mancave / rommelkamer opgeruimd geprobeerd op te ruimen. Helaas pindakaas, elke keer druipen we na een uurtje werken weer af, omdat het ons gewoon niet lukt. Teveel troep waar we elke keer maar geen beslissing over kunnen nemen.... (En met we bedoel ik vooral Sander, die zelfs zijn college-kaarten wil bewaren omdat ie de foto erop zo leuk vindt :p )

Maar vandaag hadden we weer moed om een nieuwe poging te ondernemen. Dit keer met een goede reden: over 10 weken wordt de wasmachine van de badkamer naar de mancave verplaatst! Dat betekent dus dat ie gewoon netjes moet zijn, want ik denk niet dat de werkmannen over de troep heen willen springen. Dus opgeruimd wordt er!

Wat ook enorm meehelpt is dat Sander voor zijn verjaardag een gereedschapskist kreeg. Nu ligt het gereedschap eindelijk niet meer te slingeren in de kast en dat scheelt enorm veel ruimte, waardoor we opeens ook met andere dingen konden schuiven.

Daarnaast scheelt het ook dat we bij het opruimen tegenwoordig de afspraak hebben "vastpakken = beslissen". Dus: als we iets vastpakken dan moeten we er echt iets mee en mogen we het niet opnieuw in een rommeltasje stoppen met allerlei losse troepjes erin (en die liggen er veeeeeeeeel).

Nou, ik ga weer eens verder ;) Hopelijk is dit de laatste blog over de rommelkamer en kunnen we voortaan weer gewoon over de mancave praten ;)

4 opmerkingen:

  1. Droom lekker verder. Eens een rommelkont, altijd een rommelkont. En ik kan het weten, ik ben er zelf een. Ondanks, of misschien wel door, mijn perfectionisme in andere zaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn momenten dat het alleenstaand moederschap een uitkomst is. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, nou, zeker!!! :D Ik kreeg me er toch een berg troep bij toen Sander en ik gingen samenwonen, ongelofelijk :o

      Verwijderen
  3. Succes ermee, hopelijk lukt het nu een beetje. Het is op een gegeven moment toch een kwestie van doorpakken, anders komt er niets van. Het zou leuk zijn als troep vanzelf wegvloog, maar helaas... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)