vrijdag 8 augustus 2014

nieuwe bril?

De afgelopen week heb ik enorm last van hoofdpijn. Elke avond lig ik in bed met ogen die constant in de kramp lijken te schieten, heen en weer draaien en het gevoel alsof ze wegdraaien of dat ik enorm scheel kijk. Echt enorm irritant en het houdt me ook flink wakker.

Gisteren heb ik dus eerst maar eens even een bezoekje gebracht aan de opticien en die zag dat mijn ogen wel wat waren verandert. Ze zijn 0.25 punt verbeterd. Volgens de opticien is dit meestal geen reden om hoofdpijn te krijgen, maar de een heeft sneller last van een niet kloppende sterkte bril dan de ander.

Ik zit nu dus heel erg te twijfelen wat ik moet doen. Die hoofdpijn is echt gigantisch irritant, maar als het niet aan de bril ligt dan heb ik weer een hoop geld voor niets uitgegeven... Aan de andere kant ben ik er wel vrij zeker van dat het daaraan ligt. Ik krijg ook steeds de neiging om mijn rechteroog met mijn hand dicht te houden en dan alles met links te doen (vroeger een "lui oog" gehad en mijn ogen werken nog steeds niet geweldig samen komt altijd uit die testjes). Maarja, het blijft een hoop geld...

Wat zouden jullie doen?

10 opmerkingen:

  1. Even zoeken naar MIR methode van Mireille Mettes. Scheelt wellicht in de aanschaf van een bril.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens de opticien waren mijn ogen ook niet slecht genoeg om hoofdpijn van te krijgen maar ik had er dus net als jou wel enorme last van. Dus heb ik een nieuwe bril aangeschaft en ben er echt zo blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naar een oogarts gaan en als die niets kan vinden naar een neuroloog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n kleine verslechtering geeft zelden zulke ernstige klachten. Ga eerst maar eens naar je huisarts!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou inderdaad even naar de huisarts gaan, maar ik ben er zelf ook gevoelig voor, dus ik geloof best dat het door de bril kan komen. Dan zou ik zeker een andere kopen. Je hebt maar één paar ogen en hoofdpijn is echt niet lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien een second opinion aanvragen? De verbetering is inderdaad ook weer niet zo hoog dat je zulke hoofdpijn zou verwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kosten glazen? Mijn mans glazen ( heftige cilinder en gewoon min) kosten zo'n 30 europer stuk..zijn montuur is nig prima, maar de cilinder is een halve punt hoger bij een oog. Gezien zijn werk achter de pc en de reistijden heeft hij alleen daarvoor al elf uur per dag zijn bril nodig.
    Kun je eventueel ook een keer sochtends je ogen lTen meten zonder je bril überhaupt op te doen? Wij doen dat sinds wij ontdekt hebben dat er anderhalve punt verschil is aan het eind van de dag. Zelf heb ik plus een kwart in het ene en min een,wart in het aandeel oog. Ik heb een goedkoop leesbrileltje met een glas. Van de min geen hinder, van de plus wel bij het lezen van een boek..

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een beetje vermoeide ogen of hoofdpijn van een niet juist afgestelde bril kan nog kloppen maar wat je verder beschrijft (over wegdraaiende ogen) schrik ik zelfs van (en ik heb heel wat meegemaakt met mijn ogen). Dus ik zou een afspraak maken bij de huisarts en hem duidelijk aangeven dat je een verwijzing wil naar een oogarts. Misschien is het niets en kan de aanpassing van de bril het alsnog oplossen, maar als er wel iets aan de hand is kan je dat maar beter meteen weten. Er zijn heel wat aandoeningen aan ogen die niet zo'n ramp zijn als je er op tijd bij bent, doorlopen met klachten zou ik dus zeker niet aanraden.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mocht je toch een nieuwe bril aan willen schaffen, google eens op eye love. Ik heb er laatst 1 gekocht en je hebt daar een complete bril voor 50 euro. Dat is nog eens te overzien. Prima bril en prima geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als ik een oogmeting laat doen, zou je niet eens denken dat ik een bril hoef! Maar ik span volgens de oogarts mijn oogspieren teveel (onnodig) aan waardoor ik enorme hoofdpijn krijg terwijl ik met 'een beetje bril' achter beeldscherm of tv of boek lezend daar dus helemaal geen last van heb. Kan niet zonder. Dus wie weet maakt dat kleine beetje bij jou toch een heel verschil!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)