donderdag 9 oktober 2014

Family Fun Day 41: Warhorse

Gisteravond was het zo ver: we gingen naar Warhorse in het Luxor Theater in Rotterdam! 's Avonds eerst even genoten van een rustige maaltijd samen. Tobias had ik alvast naar mijn ouders gebracht om gestress rond het vertrekken te voorkomen, dus we hadden het rijk even voor ons samen. Eigenlijk vonden we het allebei wel een beetje erg stil, maargoed ;)

Daarna zijn we vertrokken naar de stad met het openbaar vervoer. We waren al een uur te vroeg in het theater, maar dat gaf niet. Er was een heel grote groep oudere mensen die via de stichting Vier het leven naar Warhorse gingen en het was gewoon al genieten om te zien hoe die mensen zo genoten van de aandacht en zorg die ze kregen van de vrijwilligers van deze stichting! :)

Verder kwamen we ook nog een oude bekende van mij tegen. 6 jaar geleden heb ik stage gelopen bij het Leger des Heils en in de instelling waar ik toen werkte woonde onder andere deze man, die toen al gek was van theater en nu nog steeds. Erg leuk om zo iemand dan na zo'n lange tijd weer tegen te komen, al breek ik nog steeds mijn hoofd erover hoe die man ook alweer heette ;) Hij weigerde het te vertellen en noemde zichzelf de struikrover... Ach ja ;)







De inhoud van de voorstelling ga ik niet teveel vertellen, aangezien ik begreep dat Dertiger er ook nog heen gaat morgen, dus beetje lullig als ik dan vanalles ga verklappen! Heb wel een recensie geschreven (doe ik altijd), dus die kan je hier lezen. Ga hem niet hier posten ivm Dertiger ;)

Ik kan wel zeggen dat het een erg bijzondere voorstelling was. Soms vond ik het een beetje té bijzonder, ik kon het niet altijd even goed volgen en soms was het een beetje té artistiek voor mij. Maar ik heb wel enorm genoten van het poppenspel. Na de eerste helft heb ik wel even een traantje (ok, ok, veel traantjes!!) weggepinkt. Ik schaamde me rot maar het raakte me gewoon heel erg. De tweede helft vond ik persoonlijk wat minder, op wat kleine stukjes na. Maar het blijft een bijzondere voorstelling.

Ik was wel blij dat we met de Rotterdampas met 50% korting waren gegaan, want eerlijk gezegd zou ik bijna €100 niet voor deze voorstelling over hebben gehad.... Het was bijzonder, maar als ik het vergelijk met andere voorstellingen waar ik ben geweest dan staat ie niet in mijn top 10...

Kosten:
€44,50 voor de kaartjes
€8,80 voor het openbaar vervoer

We hebben daar niks gedronken, omdat je daar niet kan pinnen. Dus tip voor Dertiger: neem contant geld mee ;)

2 opmerkingen:

  1. hoe is het gegaan bij de dietiste met tobias??
    en bedankt dat je de recensie onder een linkje zet, super! kon me beheersen om er niet te gaan lezen ;) heel erg bedankt!! fijn dat je het leuk vondt! ik verwacht ook vooral het paard mooi te vinden en t verhaal.. geen idee, ben benieuwd ;) zoals jij het omschrijft is eigenlijk ook precies wat ik ervan verwacht.. geen 100euro waard, maar wel erg mooi en bijzonder en anders

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vond het echt super! wel heftig soms zelfs met de harde knallen.. jeetje! maar mooi gedaan zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)