zaterdag 18 oktober 2014

Sander kookt én koopt

Sander houdt erg van koken en kookt dus altijd in het weekend. Maar ik krijg altijd 'klachten' van hem, omdat ik dan van tevoren al voor hem heb bepaald wat hij moet maken en de ingrediënten al heb gekocht. Dit is vaak een discussiepunt tussen ons: hij wil graag bijzondere dingen koken met heel veel ingrediënten, waardoor het gauw al duurder uitkomt dan ons budget toelaat. Dus dan moet ík de rest van de week knieperen om hem zijn pleziertje te gunnen in het weekend. En opzich is dat geen ramp, maar ik zou het ook wel fijn vinden als er wat meer wederzijds begrip is wat dat betreft.

(Overigens is het niet zo dat we deze discussie met het mes op tafel voeren hoor, maar het is gewoon iets waar we beide niet helemaal tevreden over zijn.)



Dus: geïnspireerd door een andere blogger (weet even niet meer wie!) die zijn vrouw een uitdaging had gegeven om een maand niet te shoppen én geïnspireerd door penniewijs die haar dochter een budget gaf om naar de Efteling te gaan met als doel dat ze zich bewust zou worden van hoe duur alles was, heb ik bedacht dat Sander dit weekend maar eens zelf de boodschappen gaat doen voor zijn kookkunsten.

Om aan het eind van de maand niet teveel te hebben uitgegeven mogen we de komende weken nog €7 per dag uitgeven. Sander heeft dus €14 om voor het hele weekend boodschappen te doen. Maar er moet nog wel melk en brood gehaald worden, dus hij heeft nog ongeveer €10 over om zijn boodschappenrondje van te doen. En hij kan ook alle voorraad gebruiken die hij maar wil, dus het moet te doen zijn. Als hij geld overhoudt kan hij een lekker toetje kopen, zo niet, dan niet....

Ik ben erg benieuwd hoe hij het er vanaf gaat brengen. Ik vertrek straks lekker naar Utrecht om met een vriendin af te spreken en bemoei me dus verder nergens mee. Ik zie vanavond wel wat ik ga eten :)

2 opmerkingen:

  1. Dat is een goed plan zo! Dan kan hij inderdaad zelf kijken wat er kan van dat bedrag. En misschien vindt hij dat zelf ook wel leuk dan nog om van dat budget eventueel toch iets bijzonders te kunnen koken.

    Fijne dag vandaag...en eet smakelijk vanavond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik ben benieuwd! Komt vast goed ;-) Geniet van de dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)