maandag 24 november 2014

De baby-tip die ik een jaar geleden had willen weten...

Toen Tobias nog "gewone" kunstvoeding kreeg in plaats van gehydroliseerde kunstvoeding poepte hij maar eens per 3 dagen. Je kunt je wel voorstellen dat zijn luier die derde dag dan barstensvol zat, met een grote kans op ontploffingsgevaar - en aangezien hij altijd tijdens de fles poepte was de kans op ontploffingsgevaar erg groot. Het gebeurde dus vrij regelmatig dat zijn rompertje helemaal vies was. En daar sta je dan, wetend dat die romper toch écht uit moet... En die trok ik dan dus met vieze poepvlek en al voorzichtig over zijn hoofd heen, maar echt handig was anders.

Gelukkig was dit over vanaf het moment dat hij Nutramigen kreeg. Elke netjes een bescheiden poepluier die ik prima kon handelen ;) Sindsdien is het eigenlijk nooit meer voorgekomen dat we een explosie-luier hadden.

En toen kwam ik gisteren via een forum dit filmpje tegen:


Superhandig, ik wou dat ik dit eerder had geweten, dat had een hoop geworstel met het verschonen gescheeld. Ik stuurde het filmpje direct door een een collega van Sander die net is bevallen en die er erg blij mee was. Ik zei nog tegen haar dat het bij ons thuis nooit meer voorkwam.... En ja, dat had ik natuurlijk niet moeten zeggen ;) Want vanmorgen had ik dus voor het eerst sinds zeker een half jaar weer eens een flinke doorlekker, een heuse "poonami"! En dus kon ik de tip in dit filmpje direct zelf ook gebruiken.... En kan dus uit ervaring vertellen dat het écht werkt!!

Kenden jullie dit truukje met een rompertje al of wist je ook van niks?? 

18 opmerkingen:

  1. Ik zal hem eens doorsturen naar iemand die hem binnenkort waarschijnlijk ook goed kan gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie tip zeg, nooit geweten! Ik heb er 1 van 5 en en van 2,5 jaarm had ik het maar eerder geweten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zeker handig om te weten! je zal het heus nog nodig hebben bij doorkomende tandjes of buikgriep oid ;) mijn kids zijn ondertussen 2,5 en 5, jongste was laatst ziek, net een maand geleden dus voordat het fb bericht zn ronde deed over de romper.. :( maar voor opvangkindjes zal ik het zeker nog kunnen gebruiken (en zoontje draagt ook nog een romper. omdat hij zn luier uittrok in bed, en daarna nog ging plassen en dus af en toe een nat bed had... :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat jammer ik kan het filmpje niet zien.
    Heb je een link voor me?
    Ben wel reuze nieuwsgierig.
    Hier was het vanochtend ook weer raak.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja super handig, gelukkig waren we daar bij kind 1 snel achter. Als het echt een serieuze poepbroek was en het shirtje of truitje ook vies waren werd deze ook op die manier uitgetrokken. Niet bij alle shirtjes en truitjes lukte dat maar de meeste wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk, dit was nou handig geweest voor kleine ongelukjes. Onze allergische dochter had echter maar eens in de 10 a 14 dagen een vieze luier en ik kan je vertellen: dan zit het sowieso al van de nek tot aan de enkels. Scheelt dan weer dat je dat niet iedere dag hebt ;)
    Inmiddels is ze trouwens 10 en kan het meeste eten gewoon verdragen (en als het al eens mis gaat dan is ze gelukkig al heel wat jaren zindelijk dus nergens meer last van)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ehm jep ik dacht eerlijk gezegd ook wel dat alle moeders het zo deden met een poopnami?;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Begrijp niet zo goed dat anderen dat eerst niet zo deden, vond het nogal logisch om alles naar onderen te trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zouden er echt veel mensen zijn die het dan over het hoofdje trekken? yek! (heb op een kdv gewerkt, dus voor mij is het vrij logisch) Niet voor niets zijn rompers vaak zo elastisch.
    Maar beter daar laat achter komen dan nooit natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja.. bijna iedereen omdat bijna niemand het weet.. ;) maar ik rol ze wel zo op dat er geen viezigheid op de kleine komt hoor ;)

      Verwijderen
  10. Mijn oudste is zes en toen hij heel klein was wel 6 poepluiers op een dag maar deze tip heb ik nooit geweten tot vandaag dus. Alleen heb ik er nu niks meer aan, want dochter van 2 heeft een hemd met onderbroekje aan over haar luier.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kan het filmpje op de eipet niet zien, maar mijn zoon had van de pepti zes tot acht poepluiers per dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat grappig. Ik heb geen kinderen maar ik dacht na een paar zinnen lezen, zonder filmpje te kijken, al meteen: Kan ze het rompertje niet gewoon van onderen uit trekken. Dus ja. Dit zou meteen in mij op komen. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nooit geweten - tot ik onlangs dit filmpje zag ... wat had ik deze tip graag gehad ten tijde van de poonamies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik wist wel dat het kon, maar heb het eigenlijk nooit zo gedaan. Ik rolde dan altijd de vieze vlek naar binnen en inderdaad gewoon over het hoofd uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wow, openbaring!
    Heb je filmpje meteem doorgestuurd naar een paar moeders (in spe) die erg blij zullen zijn met je tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Just in time ;) . Gezien, onthouden en opgeslagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja hoor zo deed ik het ook met mijn oudste, die had vaak diarree. Maar ja, schoon kreeg ik de billen niet goed, dus toch vaak even in de wastafel of badje schoonspoelen.
    Ik gebruikte in het begin ook veel overslag hempjes. Vuile rompertjes in een emmer met biotex. En mijn katoenen luiers in de andere emmer.
    Gelukkig gaat het nu beter met andere voeding.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)