dinsdag 18 november 2014

Geefmaand - week 2

Oeps, de tweede week van de geefmaand is allang weer voorbij en ik heb eigenlijk helemaal niet dagelijks bijgehouden wat ik heb gegeven. Maar ben er wel elke dag bewust mee bezig geweest.

Zo heb ik mijn zusje getrakteerd op appeltaart bij de Delifrance.
En heb ik een dag geprobeerd zoveel mogelijk complimentjes te geven aan mensen die ik niet ken (was erg leuk!!)
Ik heb het recept voor ORS voor iemand opgezocht die met een ziek dochtertje zat
Ik had me opgegeven om peutermelk te proberen, zodat een kennisje dubbele winkans had (en uiteindelijk was ik inderdaad "uitverkoren" en zij niet!! Dus ben blij dat ik me had opgegeven.)
Verder heb ik een actie op touw gezet om kaartjes te laten sturen naar mijn schoonouders, om ze op te vrolijken / een hart onder de riem te steken.

Over het algemeen ben ik gewoon bewuster geworden van wanneer ik iemand iets kan geven. Het wordt nu al wat meer een automatisme en daardoor lastiger om het echt bij te houden... :)


6 opmerkingen:

  1. Wat goed zeg!! Vooral dat het automatisme wordt, want uiteindelijk gaat het toch om het geven als gewoonte, lijkt me, niet dat je iets moet zoeken, maar dat het als vanzelf gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vooral het complimenten geven aan "vreemden" vond ik enorm leuk :) En makkelijker dan ik dacht, vooral met Tobias erbij... Dan zei ik gewoon tegen Tobias: kijk eens wat een mooie schoenen die mevrouw aanheeft... (bijvoorbeeld) en dan was het ijs direct gebroken!

      Verwijderen
  2. Goed bezig, ik denk ook dat je onbewust al meer geeft dan je denkt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat het bij mij altijd 'geefmaand' is. Ik geef misschien niet veel in materiƫle zin maar ik geef elke dag het beste van mezelf aan mijn partner, kinderen, kleinkinderen, ouders en schoonouders en sta altijd klaar om iedereen te helpen. Liefde, vriendschap, aandacht, hulp, respect,.... aan iemand geven, heeft volgens mij vele meer waarde of het geven van materiƫle zaken. liesbet

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)