dinsdag 4 november 2014

Reclame: ben ik nou gek?!

Via Facebook werd er een soort campagne voor de Nutrilon dreumesmelk onder de aandacht gebracht om gratis dreumesmelk te proberen. Onder het mom van "wij willen de ontwikkeling en de voedingsbehoeftes van dreumessen onder de aandacht brengen" mogen 1.000 moeders gratis peutermelk uitproberen. Ze krijgen een Nutrilon beker, Nutrilon dreumesmelk én foldertjes om aan andere moeders uit te delen. Wat ontzettend lief van de Nutrilon!



Ik word hier een beetje cynisch en boos van, dat moeders zo worden gemanipuleerd. Ze doen net alsof ze iets weggeven, maar ondertussen maken ze gewoon stiekem reclame voor hun dure dreumesmelk, die eigenlijk helemaal niet zo nodig is als je gewoon een goed, gevarieerd menu biedt aan je kind. Als ze écht als doel hebben om de ontwikkeling en voedingsbehoeftes van dreumessen onder de aandacht te brengen, laat ze dan met een leuk weekmenu komen met lekkere recepten die je zélf kunt maken voor je kind, waar al die voedingsstoffen inzitten die in dreumesmelk zitten.

Misschien maak ik mezelf er te druk over, maar ik vind het gewoon zo erg dat je als moeder constant zo wordt gemanipuleerd om onnodige chemische producten in je kind te stoppen, terwijl het helemaal niet (meer) nodig is. En er wordt je haast nog een schuldgevoel aangepraat als je het niet doet, want 80% van de hersenen ontwikkelen zich in de eerste 3 jaar, dus als je deze dreumesmelk niet geeft, dan komt het noooooiiiit meer goed. Althans, zo komt het op mij over. Volgens mij proberen ze dat op slinkse wijze over te brengen, tenminste.

Hebben jullie dat ook als jullie deze actie zien, of ben ik paranoïde? ;)




10 opmerkingen:

  1. Nou dat ben je zeker niet,alleen de reclame vind ik al zo plastic en het prijskaartje:11.99 voor 800 gram!

    Dreumesen eten gewoon met de pot mee en drinken gewoon (soja)melk toch?

    Wat een nep.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze dochter is nu 26. Heeft nooiiittt dreumes melk gehad.
    Sterker, dat bestond toen helemaal niet.
    Maar ze heeft een universitaire opleiding afgerond met twee Masters.
    Die hersenen kunnen zich prima ontwikkelen zonder die troep.
    Misschien nog wel beter ��.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als er reclame voor gemaakt moet worden, heb je het per definitie niet nodig. potjesvoer, dreumesmelk, nijntjekoekjes, enz, enz. ik heb het nog nooit gekocht, en nog nooit gemist. En warempel: de kindertjes ontwikkelen zich prima :) Zouden ze nog van opkijken bij nutricia/nestle/enz.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Potjes gaven wij in het begin wel vaak, omdat Tobias ons eigen gepureerde eten gewoon weigerde. Nu is hij gelukkig inmiddes gewend aan wat grovere structuren en eet eigenlijk bijna nooit meer potjes.

      Nijntje koekjes krijgt hij soms bij mijn moeder. En ik had voor de visite ook een pak gekocht, maar ik denk dat ik die gewoon aan mijn moeder geef, want ik wil liever niet dat hij het te vaak eet.

      Verwijderen
    2. ieder voor zich hoor, tis ook geen vergif! maar ik 'geloof' (of trap) gewoon niet in die dingen... eet zelf ook niet uit pakjes en zakjes, snack zelf ook liever noten en fruit. Dus waarom dan koekjes aan de kinderen geven. En na een uur (oke, meestal minder) koken vertik ik het om de kinderen iets anders te geven, kook namelijk ook niet voor mn lol ;)

      Bij oma krijgen ze ongetwijfeld meer dan genoeg suikerwerk... daar zijn het oma's voor.

      Verwijderen
  4. ben t met je eens maar maak me er totaal niet druk om ;) ik geef geen dreumesmelk. ook niet aan gastkinderen (hooguit als ouders dat perse willen, flesvoeding brengen ze zelf mee, dus kost mij niets extra's (eerder minder :p omdat het gewone melk vervangt) maar tot nu toe nog niet voorgekomen. nu 4 kinderen in de opvang, geen van die 4 dreumesmelk en mijn eigen 2 kinderen ook niet.. dochter heeft mogelijk een ontwikkelingsvoorsprong :p dat kan dus ook zonder dreumesmelk :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus zonder dit soort speciale melk, doen je kinderen het eigenlijk veel beter ;)
      Hier ook nooit dreumesmelk gegeven, echt nergens voor nodig!

      Verwijderen
    2. haha beter zal ik niet zeggen ;) verschilt gewoon per kind, ieder heeft zn eigen niveau. ik denk niet dat dreumesmelk het verbetert of verslechtert :) (maar ik zie je ;) erachter.. :p maar wil toch altijd reageren haha :p)

      Verwijderen
  5. Wat heerlijk dat die produkten in mijn beginmoedertijd niet bestonden. Zou het toch niet gekocht hebben maar wel aan geergerd.

    Potjes gebruikte ik een enkele keer als we niet thuis waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eerst had je alleen Nutrilon (of ander merk) voor baby's voor als moeders niet de borst konden of wilden geven. En nu moet je kinderen van de wieg tot ze bij wijze het huis uit gaan met speciale producten voeden. Koekjes, speciale melk, potjes (die wel handig zijn als je weg moet of in geval van nood.) Maar voor dit allemaal werd uitgevonden werden kinderen ook groot en kregen ze ook genoeg binnen.

    Mijn oma heeft die spullen nooit gekregen en heeft de mooie leeftijd van 91 jaar mogen bereiken. :-). Wil toch ook wat zeggen toch.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)