vrijdag 23 januari 2015

Theorie-examen

Buiten alle commotie om had Sander vandaag ook nog zijn theorie-examen. Tussen alle gebeurtenissen in heeft hij hard gestudeerd en een flink aantal oefen-examens gedaan, zodat hij hopelijk eindelijk eens zou slagen na 5 keer proberen. Vooral de gevaarherkenning ging elke keer mis en dat kun je ook niet echt leren; je moet het echt gaan herkennen. Daarom heeft hij deze keer dus extra geoefend op dit gedeelte.

Uiteindelijk had hij helaas 1 fout teveel op de gewone vragen, maar de gevaarherkenning ging wél super; maar 4 foutjes. We hebben er dus alle vertrouwen in dat het de volgende keer helemaal goed moet komen... Maar ik baal er wel van, want ik ben echt een beetje klaar met de vragen van vrienden en familie of Sander zijn rijbewijs al heeft gehaald.... Nee dus!

En het duurt ons eigenlijk ook allemaal een beetje te lang, maarja, het is een beetje een vicueuze cirkel: doordat Sander zo lang in de trein zit kan hij niet zo vaak per week rijlessen nemen, en doordat hij zijn rijbewijs niet heeft verandert er ook niks aan die reistijd. Maargoed, de bedoeling is nu dat hij zijn theorie gaat halen en daarna een paar dagen vakantie neemt voor een stoomcursus met direct daar achteraan zijn rij-examen.... Dus laten we hopen dat het nu snel lukt met de theorie!!

8 opmerkingen:

  1. spannend! hier was t juist andersom.. ik kan makkelijk leren.. op de havo enz.. maar qua rijlessen.. waardeloos.. duur grapje geweest maar blij dat ik het heb. maar heeft me meer dan 100u lessen gehad.. hierdoor was zelfs mn theorie verlopen en moest ik dus nog een x (ondertussen ook 3mnd niet gelest omdat ik bevallen was van dochter.. :p) beide keren theorie wel in 1x gehaald.. praktijkexamen pas de 3e x, via een andere rijschool die me wel zekerheid kon geven ipv een halve zool die t me niet kon uitleggen en alleen maar onzeker liet voelen.. misschien niet eens expres.. maar er miste een klik.. ik was zo stom geweest om voor een rijschool te kiezen van iemand die het alleen doet.. dus kon niet overstappen naar een collega ofzo.. heeft me eveel geld en tijd(en zelfvertrouwen) gekost.. maar goed ik heb t gehaald. 5jr geleden en ben er nog steeds zo ontzettend blij mee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had theorie in 1 keer, maar heb 3 keer over mijn rijbewijs gedaan. Ik duim voor Sander!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 3 keer gezakt voor theorie en 4 keer gezakt voor praktijk, maar eindelijk gelukt na veel geld en frustratie. Ooit gaat het Sander ook lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haastige spoed is zelden goed..... Ik heb er ook heel lang over gedaan. Begonnen met lessen in oktober 2012 en vanmorge mijn rijbewijs opgehaald bij de gemeente. Het heeft mij ongeveer 3400-3500 euro gekost, 80 les uren en heel veeluren ziek door de spanning. Maar mijn rijbewijs die heb ik!

    Succes. Met leren! Ik vond het stuke gevaar herkenning ook heel lastig!
    Gr blogaanmnbeen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ben blij dat ik niet de enige ben. t lastigste vind ik als mensen dan bijna bang zijn dat je niet goed kan rijden omdat je er lang over gedaan hebt.. krijg je ook wel eens zulke opmerkingen?

      Verwijderen
  5. Is studeren in de trein geen optie? Ik haalde mijn rijbewijs op mijn twintigste. Ik hoop mijn kinderen het ook op jonge leeftijd te kunnen laten halen. Je leert denk ik ook makkelijker als je 18 bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad de aanhouder wint! Vol blijven houden en er is echt wel een keer dat je het halen gaat! Geen zorgen, vertrouwen blijven houden.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)