maandag 9 februari 2015

"Onze" C1000 gaat weg :(

Het hing al langere tijd in de lucht, maar "onze" C1000 gaat weg. Er werd gezegd dat het een Coop of een Jumbo zou worden, maar vandaag kreeg ik van de caissière te horen dat er geen nieuwe supermarkt in het gebouw komt. Dat is balen voor ons, want de supermarkt zit op nog geen 300 meter, wat natuurlijk ideaal is als je een keer een boodschapje vergeet!

Komende weken zal ik mezelf dus maar wat meer gaan aanwennen om nóg meer met een boodschappenlijstje te gaan werken, zodat ik geen dingen vergeet mee te nemen. Ook zal ik alvast wat vaker uitwijken naar de Albert Heijn of de Jumbo, zodat ik er alvast aan wen om niet meer voor elke boodschap naar de C1000 te gaan.

Daarnaast zit ik nu dan toch weer te twijfelen om toch maar weer maandboodschappen te gaan doen. Dit scheelt gewoon enorm veel heen en weer lopen voor de boodschappen straks.

(Overigens heeft het ook wel voordelen, denk ik; minder impulsaankopen, minder snel in de verleiding om na het eten nog even een toetje of een pak chocolademelk te kopen, etc.)

Maargoed; we hebben nog 3 maanden om eraan te wennen.... Voor nu heb ik gewoon een weekmenu gemaakt met aanbiedingen van de C1000 én van de Albert Heijn:

Zaterdag: broodmaaltijd
Zondag: paprika-soep met foccacia (die soep was echt zooo lekker en echt helemaal niet duur, zal binnenkort het recept op Positief Besparen zetten!!)
Maandag: Lasagne met boerenkool erdoor. (Experiment!!)
Dinsdag: Spruitjes met gekookte aardappels en een Valess saté schnitzel
Woensdag: Zelfgemaakte boboti (moet nog wel even uitzoeken hoe dat werkt, maar het gaat vast lukken!)
Donderdag: patat
Vrijdag t/m zondag houden jullie weer tegoed voor volgende week. 

5 opmerkingen:

  1. Ben erg benieuwd naar je lasagne met boerenkool. Ik zag het recept ook in een boekje staan. Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Yasr, we vonden het erg geslaagd! :) Wij hebben dit recept gebruikt: http://www.groentenenfruit.nl/veggipedia/recept/lasagna-met-boerenkool-van-keet-smakelijk-ijzervreters.html

      Verwijderen
  2. De C1000 is hier ook een paar maanden geleden verdwenen. Daarvoor in de plaats is Jumbo gekomen. Ik vind het een vreselijke winkel: erg onoverzichtelijk. Ik wijk nu uit naar Dirk en die bevalt heel goed. Enkele dingen haal ik ook bij AH en soms wissel ik Dirk af met Lidl.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even hier een reactie :) Het ziet er dus realistisch uit... #nietvandestraatgeplukt Microfoontje al op :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dacht ik wel hoor, maar nu weet ik het dan zeker. Maar hij bracht me wel aan het twijfelen hoor ;) Goed gedaan!

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)