vrijdag 13 februari 2015

Telefoon kapot

Gistermiddag begon mijn telefoon opeens in een rap tempo kapot te gaan. Eerst werd het scherm roze, maar al snel werd het steeds donkerder blauw en kon ik steeds minder zien op het schermpje. Sander had me er al voor gewaarschuwd dat mijn telefoon niet het eeuwige leven zou hebben, maar ik was eigenwijs, dus ik heb niks gespaard voor een nieuwe telefoon. Dus de bedoeling is nu om te lenen van de spaarrekening en dan in een paar maanden terugbetalen.

Mijn oog is gevallen op de Wiko Rainbow. Of beter gezegd: Sanders oog is daar op gevallen ;) Hij kiest mijn telefoons tegenwoordig voor me uit... Vorige keer was een schot in de roos met de Samsung Galaxy S3, dus als hij zegt dat dit een goede telefoon is, dan geloof ik hem direct :)

Sander vroeg zich alleen wel af hoe het scherm zo plotseling kapot was gegaan en vroeg of ik de telefoon soms in het water had laten vallen. Dit was niet het geval. Maar toen hij het vroeg bedacht ik me wel opeens dat Tobias die ochtend mijn telefoon te pakken had gekregen en erop aan het knagen was en hem daarna op de grond gooide. (Dit alles uiteraard in enkele seconden, dus ik was er helaas niet op tijd bij) Dus ik denk dat een van die twee acties de boosdoener is. Gisteravond heb ik dus een melding bij onze inboedelverzekering. Niet voor de complete toestelprijs, maar voor de vervanging van het schermpje. Volgens mij maakt het dan niet uit of je het scherm daadwerkelijk vervangt of een vervangend toestel koopt, toch??

11 opmerkingen:

  1. Ik zou dat ook wel handige informatie vinden. In 7 jaar smartphones nooit kapotte schermen en nu ineens 2× in 2 maanden. Voorlopig even zo laten, maar nog 8maanden gaat niet lukken met mijn peuter denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij maakt het idd niet uit of je het dan vervangt of niet. Het zou mooi zijn als je zo nog wat vergoed krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar, hier ook kapot scherm gehad. Ddochter op grond laten vallen. Volledig vergoed via verzekering, zonder problemen. Vinden ze zelfs laag bedrag (150 euro, tot 300 hoeven ze zelfs geen rekening / favtuur) Betaal Je gelukkig niet voor niets. Jaar later zelf laten vallen, vond dat wel erg snel weer kapot. Scherm deed het nog, dus nog paar maanden gebruikt tot hij het echt niet meer deed. Toen met spoed nieuwe gekocht, en natuurlijk met veels te duur abonnement waar je nu van baalt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een hele geruststelling dat het bij jou vergoed werd :) Bedankt :D

      Verwijderen
  4. Wat een mooie naam voor een mobieltje zeg. Ik zou hem alleen al daarom kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tip zou wel kijken naar toestel die word ondersteund door nieuwste android zo hebben wij oude tablet maar wel met Lolliepop 5.0 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mij is mijn telefoon snel leeg door de (inmiddels) oude batterij, ik wil het ook eens uitzoeken wat nu mijn beste vervolgkeuze is. Maar meestal zie ik door de bomen het bos niet meer ;(.
    Zou fijn zijn als je wat vergoedt krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarom laat ik het ook altijd door Sander uitzoeken ;) Ik kan zelf ook door de bomen het bos niet meer zien

      Verwijderen
    2. hier heb ik ook man een nieuwe laten uitzoeken.. er zijn zoveel verschillende.. het is weer een huawei, dit x wel snel erna een hoesje gekocht. vind het zelf zonde van t geld, maar mn vorige was idd een paar x gevallen, dus ik doe al een paar maanden met een gebarsten scherm.. dochter mag nudie mobiel gebruiken en ik mn nieuwe :) in mn mooie hoesje :D happy!

      Verwijderen
  7. ik zou zeggen kijk eens bij groupon.nl daar staan ze vaak voordelig op!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kijk eens bij de kijkshop, scheelt bijna 25 euro op hetzefde toestel.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)