dinsdag 17 februari 2015

Vraag-maar-raak blogje

Ik kom ze regelmatig tegen: de vraag maar raak blogs. Een blog waar mensen hun vraag voor de blogger neer kunnen zetten. Een paar dagen later beantwoord de blogger deze vragen dan in een nieuw blogje. Elke keer als ik het tegenkom denk ik: dat is leuk!! Maar dan krabbel ik weer terug, omdat ik ergens toch bang ben dat er gewoon niemand is die iets aan mij wil vragen :P En tegelijk speelt ook gelijk de gedachte op:

Wie ben ik dan om zo'n blogje te schrijven? Vind ik mezelf zó interessant dat ik denk dat andere mensen vragen aan mij hebben?!



Maargoed, wie weet vinden jullie het juist wel hartstikke leuk of hebben een enorm brandende vraag! Dus bij deze: mijn enige echte eigen vraag maar raak blogje. Als je een vraag aan mij hebt, stel hem dan in de reacties.... Ik zal dan op zaterdag tijd maken om alle vragen te beantwoorden.... 

PS: net aan Sander gevraagd.... Ook hij vindt het leuk om vragen te beantwoorden. Dus mocht je een vraag hebben voor Sander, dan mag dat ook ;) 

(En mochten jullie voor ons beide geen enkele vraag hebben, dan voel ik me tenminste niet in mijn eentje voor aap staan, hihi ) 

29 opmerkingen:

  1. Ik reageer niet zo vaak en heb eigenlijk ook geen vraag, maar ik wil wel even zeggen: wat een fantastische trouwfoto (tenminste, ik ga ervanuit dat dit jullie trouwfoto is)!! Wow wat een gave jurk. Super.

    Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gina, Klopt, dat is mijn trouwjurk :D Ik dacht: aangezien Sander ook meedoet met deze vraag maar raak, zet ik een leuke foto van ons samen neer. Maar sinds Tobias is geboren is het eigenlijk niet vaak meer voorgekomen dat we met zijn tweetjes op de foto staan, dus vandaar even eentje "uit de oude doos" (van 2,5 jaar geleden)

      Verwijderen
  2. Geen vraag, maar wat een prachtige jurk zeg. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel een vraag: hoe groen ben je? Heb je groene tips voor lezers? Welke 'groene' dingen vond je moeilijk maar krijg jr inmiddels toch voor elkaar? En heb je ooit dingen laten schieten die je eerst wel belangrijk vond?
    En: welke blogs lees je zelf graag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuke vragen! Ik ga er de tijd voor nemen en kom er zaterdag op terug :)

      Verwijderen
  4. Schitteren stel zijn jullie! Zowel jij als Sander zien er geweldig uit!
    Ik heb wel 'n vraag: Sander is kostwinner. Hebben jullie niet overwogen om allebei een halve baan te houden zodat Sander en jij allebei een deel van de week voor Tobias en voor het huishouden zorgen? Wij ( bijna 45 jaar getrouwd) wilden dat in 1974, toen werd oudste dochter geboren, geaag maar geen van beide werkgevers wilde meewerken! Aangezien partner wat meer verdiende ben ik thuisgebleven maar ik had het graag anders willen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je :D Ik ga hier een uitgebreid antwoord op geven :)

      Verwijderen
  5. Mooie trouwfoto en ik vind jullie kleding ook zo mooi.
    Wel een vraag. Je schreef een tijdje terug dat jij meer behoefte hebt om weer naar de kerk te gaan en naar je geloof te leven. Hoe bevakt dat en kunnen jullie hier samen een weg in vinden. Je schreef volgens mij ook dat je man er geen behoefte aan had.
    Tis wel een heel persoonlijke vraag en als je het te persoonlijk vindt dan gewoon geen antwoord geven :-)

    VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga mijn best doen in elk geval om hier een goed antwoord op te geven ;)

      Verwijderen
  6. Je bent weer keer naar de kerk geweest, schreef je eens. Wat is het geloof voor jou? Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo, daar moet ik even over gaan nadenken hoe ik dat ga verwoorden, maar ook op die vraag ga ik mijn best doen!! :)

      Verwijderen
  7. Ik herken het wel: een vraag je raak blog... super leuk. Maar ben ik nu echt zo belangrijk dat mensen een vraag aan mij gaan stellen?

    Maar ik heb een vraag voor je:

    Wat is je nummer 1 bespaartip?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doen, Marianne ;)

      Ik moet eerlijk zeggen: meestal stel ik zelf ook geen vraag als ik zo'n blogje voorbij zie komen. Maar nu ik zie hoe leuk het is als mensen enthousiast reageren ga ik dat voortaan wél doen :)

      Verwijderen
  8. Ik ben benieuwd hoe jij en Sander elkaar hebben leren kennen! :-)

    Groet, Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je een keer zo'n blogje doet. Wil altijd wel een vraag stellen, maar vind het ook altijd lastig te bedenken Daarom eerst maar even wat anders; anderen hebben het ook al geschreven. Maar wat een mooie trouwjurk. Heb ik gelijk even kunnen denken en ik ben wel nieuwsgierig naar je favoriete activiteiten met d ekindere.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow wat een ontzettende mooie jurk. En een vraagje: hoe zou je graag terugkijken op je leven? En als er niet zoiets bestond als financiele beperkingen hoe zou je droomleven eruit zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Er zitten al interessante vragen tussen, ben benieuwd naar de antwoorden.
    Wat voor werk deed je en heb je er soms geen spijt van dat je gestopt bent? En wil je later wel weer aan het werk en kan atin je vakgebied? Niet dat je moet hoor want als je een goed sociaal netwerk hebt dan is buitenshuis werken ook niet heel belangrijk behalve voor de centjes. Ik zelf zou ook wel minder willen werken maar heb niet echt vrienden dus kom ik in een sociaal isolement terecht en dan ben ik nog verder van huis. Ik heb het wel geprobeerd met ouderschapsverlof maar gat werd erg diep en zwart.

    Wat voor soort onderwijs zouden jullie Tobias willen geven ook wat betreft jouw geloof waar jij je weer in verdiept?

    En ja, ik ben niet getrouwd maar een zwarte jurk of overall stond wel op mijn lijstje. Dat wilde manlief niet en uw hebben we een geregistreerd partnerschap. We vinden beide trouwen niet belangrijk hoor maar toen ik jouw jurk zag moest ik even aan mijn vroegere droom denken:-)
    Ben heel benieuwd naar je blog zaterdag.

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Allereerst mijn complimenten voor je trouwjurk. Super mooi!
    Sander zijn pak ook hoor. Ik heb wel een vraag voor jou.
    Uit jouw verhalen kreeg ik de indruk dat je in een eengezinswoning woonde. Maar kort geleden had je het over een parkeerplaats in een parkeergarage wat bij jullie woning hoorde.
    Nu woon ik op het platteland misschien ligt het daar aan maar ik kan mij hier niets bij voorstellen.
    Mijn vraag is dus: wat voor soort huis wonen jullie?


    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee! Ik heb het ook weleens voorbij zien komen...
    Mijn vraag voor jullie; welke dingen vinden jullie zo belangrijk dat jullie er vooral niet op besparen? En zijn die dingen misschien veranderd sinds Tobias er is?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben erg benieuwd of je nog steeds enthousiast bent over je aangeschafte Airfrayer. Wij (gezin, 5personen) overwegen de aanschaf, maar twijfelen of hij "groot" genoeg is. Als we patat willen is het niet de bedoeling dat de 1e al klaar is voor de 5e patat kan gaan eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Iemand anders begon er ook al zijdelings over, ik vraag mij af of het uiteindelijk allemaal gelukt is met de verhuur van de parkeerplaats want dat is (inderdaad) best een bijzondere situatie.
    En iets totaal anders: Stel je zou, zonder rekening te hoeven houden met geld, tijd of andere beperkingen, de reis van je leven mogen maken. Welke bestemming zou dan zeker niet mogen ontbreken en waarom?

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk idee zeg!
    (en jullie hoeven niet te antwoorden) Maar...hoe hebben jullie elkaar leren kennen? Was het liefde op eerste gezicht, kenden jullie elkaar al een tijdje...

    Een liefdesverhaal dus :)

    Groet, Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe kwam je tot de keuze van een zwarte bruidsjurk.....en wat vond iedereen ervan? ( En ik méén het écht, jullie zien/zagen er fantastisch uit) Is zwart je lievelingskleur? Wat voor dromen had je als kind zijnde, en deze vraag geldt ook voor Sander, zijn ze enigszins uit gekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vergat mijn naam,

    Veronique.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige jurk Daan.
    Mijn vraag is, hoe zijn jullie op de naam Tobias gekomen? Was het de mooiste naam van een lijstje namen of is Tobias misschien vernoemd?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ken die angst, en was dus ook heel, heel, heel blij met jouw vraag ;-) Maar zo te zien had je nergens bang voor hoeven zijn ...

    Nou ben ik erg nieuwsgierig, wat als dingen als geld, afstand etc. geen probleem zouden zijn, wat is dan de eerste droom waar je achteraan zou gaan om die waar te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk om vragen te mogen stellen! Ik was benieuwd welke opleiding je hebt gedaan. En na je blog van vandaag ben ik benieuwd wat voor werk Sander doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben benieuwd hoe jullie jouw pensioen hebben geregeld en hoe je het hebt geregeld mochten jullie uit elkaar gaan

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)