zondag 1 maart 2015

(Financiele) doelen voor Maart

Omdat het de afgelopen maand wel is bevallen om doelen te stellen wil ik dat voor deze nieuwe maand ook weer doen. Dus bij deze een lijstje met onze (financiële) doelstellingen:


  • Ook in Maart gaan we door met niks op het station te eten kopen. Dit ging afgelopen maand eigenlijk prima, dus nu is het een kwestie van deze goede gewoonte volhouden!
  • Vorige maand heb ik de rommelkamer opgeruimd, deze maand is de slaapkamer aan de beurt. Hopelijk kan ik hier ook nog wat dingen vinden die verkocht kunnen worden via Marktplaats. Ik ben benieuwd hoeveel we daarmee dan weer kunnen sparen.
  • We willen een extra aflossing van €350 doen op de hypotheek (hopelijk is dit binnen een paar dagen al geregeld!)
  • Ik wil deze maand meer aandacht gaan besteden aan minder op de laptop zitten. Er gaat ongemerkt toch weer steeds meer tijd zitten in nutteloos surfen. Dat vind ik zonde van mijn tijd en daarom wil ik de laptop weer wat vaker op slot zetten, zodat ik dan niet meer bij elk momentje van verveling de laptop erbij pak. 
  • En natuurlijk het doel om ons goed voor te bereiden op de vakantie naar Barcelona. Er moet nog een identiteitsbewijs aangevraagd worden voor Tobias en ik wil een boekje kopen over de stad, zodat we alvast een lijst kunnen maken van dingen die we niet willen missen.
  • En dan vergat ik er nog één: we gaan in Maart alleen maar seizoensgroentes eten! Als boodschappen challenge voor Positief Besparen. :)
Hebben jullie nog doelen voor de komende maand? Of gewoon leuke plannen.... Dat mag ook natuurlijk ;) 

6 opmerkingen:

  1. Mijn plannen zijn: minder online (om zinloos rond te surfen, voor info is het wel ok, helemaal omdat ik nu paleo eet en nog heel wat te leren heb), spullen opruimen/uitzoeken/wegdoen, minder plastic (ik schrok me rot toen ik erachter kwam dat mijn tupperware niet echt voedselveilig is want ik heb vooral oud spul), meer naar buiten als het mooi weer is en dan ook de tuin onderhouden), nieuwe recepten uitproberen, extra aflossen op de hypotheek.
    Genoeg te doen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zitten momenteel voor 6 dagen in Barcelona. Een heel leuke site met informatie en tips over Barcelona is : http://www.holabarcelona.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk!! :D Die site was ik gisteren inderdaad tegengekomen. Erg leuk inderdaad!!

      Verwijderen
  3. Misschien ben je lid van de bieb? Ik leen namelijk gewoon reisboeken. Doeboeken, die controleer ik vooraf op juiste informatie en een wat en hoe..spaans/Catalaans in dit geval.
    Tenzij je denkt dat je het regelmatig gaat gebruiken, zou ik proberen wat te lenen, familie of vrienden hebben misschien wel een boekje..

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke doelen Daantje!
    Hier gaan we ook even een flinke hand op de knip houden, maar dan meer onder het mom van 'interen op de voorraad'.
    Even goed bekijken wat er allemaal verkocht kan worden en lekker moestuinen zijn in mijn ogen bonuspuntjes :) Dat is gewoon heerlijk plezier. (Wees eerlijk; wie heeft er nu geen lol aan opruimen en geld verdienen tegelijkertijd ☺)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke doelen, ik ben benieuwd naar je seizoensgroente-ervaringen. En ach, geld besparen gaat vast makkelijker als je denkt aan Barcelona... #lekkervooruitzicht

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)