zaterdag 2 mei 2015

Verslagje vragenlijst geld verdienen met internet

Zoals beloofd een kort verslagje van de uitkomsten van de vragenlijst die ik had opgesteld over geld verdienen met internet. Ik hoop dat jullie het leuk en interessant vinden om te lezen. Zo ja, dan ga ik misschien vaker vragenlijstjes maken over financiële onderwerpen :)

De deelnemers

In totaal hebben er 50 mensen deelgenomen aan de vragenlijst. Van deze deelnemers maakte 66% gebruik van één of meerdere bronnen om geld mee te verdienen via internet. Dit zijn dus 33 mensen. 

Manieren om geld te verdienen met internet

Uit de vragenlijst kwam naar voren dat de volgende manieren van geld verdienen met internet het populairste zijn:
  1. Meedoen aan klik-programma's - 24 van de 35 mensen verdienen hier een zakcentje mee. Het meeste wordt gebruik gemaakt van de optie om op links te klikken die per mail worden opgestuurd. Daarnaast worden er ook veel enquêtes ingevuld en koopt men vaak producten via de spaarprogramma's. 
  2. Producten ontvangen - 15 van de ondervraagde ontvangen (wel eens) producten om te reviewen of weg te geven
  3. Advertenties - 10 mensen hebben advertenties op hun blog of website staan
  4. Affiliatie - 4 mensen maken gebruik van affiliatie-links. Allevier maken ze gebruik van tekstlinks en daarnaast wordt er door 3 mensen ook gebruik gemaakt van een advertentie op de website. 
  5. Tot slot maken 2 mensen gebruik van advertorials en zijn er ook 2 mensen die andere diensten aanbieden via internet. 

Hoeveel kun je verdienen met internetten?

Hoeveel bedraagt nu het gemiddelde internet-salaris van de ondervraagden?! Gemiddeld is het internet-salaris van de ondervraagden €140,57 per maand. Best een aanzienlijk bedrag, dus!! Dit komt ook doordat een aantal mensen erg hoge inkomsten hebben vergeleken met de rest. 20% van de respondenten verdient namelijk flink meer dan €140,57, terwijl 80% juist flink minder verdient. Daarom heb ik de inkomsten per categorie uitgesplitst: 
  • Met klikprogramma's verdienden de 24 respondenten gemiddeld €12,46 per maand
  • De mensen die producten ontvangen, krijgen voor een waarde van gemiddeld €40,77 per maand aan producten thuisgestuurd. Echter zit hier één persoon bij die voor heel veel geld producten krijgt opgestuurd (mazzelkont!). Als we die buiten de beschouwing laten dan krijgt de rest gemiddeld voor €8 aan producten per maand. 
  • De 10 mensen die advertenties op hun blog hebben staan verdienen hier gemiddeld €169,80 aan. Ook hier zijn weer twee grote uitschieters bij. Als we die niet meetellen zit het gemiddelde op €16,13.
  • De mensen die gebruik maken van affiliatie-links verdienen hier per maand €7,63 mee
  • Met advertorials wordt gemiddeld €200 per maand verdiend
  • Met overige diensten word €800 per maand verdiend. 
Nou, dat waren nogal wat cijfers ;) Wat vinden jullie van de uitkomsten? :) 

11 opmerkingen:

  1. tsja, ik heb er soms moeite mee dat bepaalde bloggers enorm commercieel zijn maar dit niet toegeven. Zo is er bijvoorbeeld een blogster die vraagt aan de lezers waar ze over zou kunnen bloggen en vervolgens ontkent dat er commerciële belangen zijn;-]].
    Je blogt toch voornamelijk omdat je bepaalde dingen wil delen, of zit k er nu helemaal naast?

    Leuk dat bloggen een centje op kan leveren maar het zou niet een doel op zich moeten zijn. Niet als je net doet of dit niet het geval is.
    Vind ik dan, maar wie ben ik?
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hm, wat is enorm commercieel in jouw ogen? :) Want wat ik in de resultaten zie is dat er misschien 3 of 4 bloggers zijn die op één of meerdere vlakken wat meer verdienen, maar de meeste bloggers komen helemaal niet zo hoog uit....

      En vragen waar je over moet schrijven... Dat doe ik ook wel eens ;) Bijvoorbeeld bij mijn "ask me anything" blog :) Hoeft niet persé commercieel belang te zijn, toch? Kan ook gewoon zijn dat iemand het leuk vind om af en toe over een onderwerp te schrijven dat iemand anders heeft verzonnen :) Nieuwe invalshoeken etc

      Verwijderen
    2. daar is inderdaad niets mis mee dat jij dit vraagt want je doet dit niet voor de kijkcijfers.
      linda

      Verwijderen
  2. Ik ben benieuwd wat die overige diensten zijn. Het commerciële rijke wijf hier haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonder er teveel op in te gaan, om privacy te beschermen: eentje bied een product aan dat ze zelf heeft ontworpen, en eentje heeft een cursus gemaakt :)

      Verwijderen
  3. ook ik heb je enquête ingevuld. Door mij wordt het gemiddelde wel omlaag getrokken, ik heb ook advertenties van google op mijn blog, ik geloof sinds november dat dit is goedgekeurd en sta nu, na 5 maanden op een schamele 10 euro. Van het partnerprogramma van de blauwe bol verwacht ik binnenkort mijn eerste uitbetaling van 10 euro. Het meeste levert mij toch de klikprogramma's op.
    Ik ben dan wel erg benieuwd hoe bloggers aan producten komen, wordt je zelf benaderd of benader je zelf bedrijven en is het überhaupt mogelijk om een (minimum) maandsalaris ermee te verdienen, dat lijkt zo wel te zijn als ik je gemiddelde cijfers zie...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je alle dingen naast elkaar doet moet er misschien wel een goed salaris mee te verdienen zijn. Ik weet dat bijvoorbeeld Huisvlijt er echt goed mee verdient, dat vertelde ze in een interview op internetsalaris.blogspot.com namelijk ;) Maar de meeste mensen zaten toch meer in onze richting hoor ;)

      Verwijderen
  4. Interessant om te lezen. Ik vind er persoonlijk helemaal niets mis mee om wat bij te verdienen met bloggen... je steekt er tenslotte toch ook wel heel wat tijd in.
    Ikzelf heb nog niet de stap durven zetten naar bv. advertenties plaatsen omdat ik eigenlijk niet zo goed weet hoe het dan zit met de belastingen en zo. Je vindt hier ook zo weinig info over, misschien weet iemand hoe dat juist zit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je geen andere werkzaamheden hebt mag je tot een bepaald bedrag belastingvrij bijverdienen, je moet het wel op geven onder "overige inkomsten" (Oid), maar door de heffingskorting betaal je er geen belasting over. Althans, zo werkt het in Nederland.... :)

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de uitleg. Ik woon in België... ik zal toch eens goed moeten uitzoeken hoe het hier juist zit.

      Verwijderen
  5. Interessant! Zoals je terecht zegt, zijn er een paar uitschieters die de gemiddelden drastisch verstoren. Zou je ook de mediaan of de modus van de antwoorden kunnen geven, die zijn een stuk representatiever.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)