donderdag 27 augustus 2015

Iets minder (vaak) bloggen

Ik heb besloten dat ik iets minder tijd ga besteden aan bloggen/blogs. Ik weet nog niet precies hoe dit zal gaan uitpakken, maar in elk geval betekent het dat ik minder vaak de reacties zal modereren. Nu kijk ik elk uur wel even, maar dat gaat dus minder worden. Wel wil ik graag elke dag zelf blijven schrijven, maar niet meer 's ochtends. Het zal vaker 's middags of zelfs pas 's avonds worden.

De tijd die ik hiermee "bespaar" wil ik gaan besteden aan andere dingen. Onder andere de zindelijkheidstraining. En weer eens een boek lezen. En het huishouden natuurlijk.

Ongemerkt slokt bloggen en internet enorm veel tijd, energie en aandacht op. (Terugkerend thema bij mij.) Elke keer gaat het weer een poos beter en dan opeens zit ik weer helemaal vast in die oude gewoonte. Gelukkig heb ik het nu sneller in de gaten dan vroeger en is het dus weer tijd om drastische stappen te nemen! Maar ooit gaat het me lukken om een balans te vinden!! ;)

10 opmerkingen:

  1. verstandig besluit. Ook weer tijd voor een legpuzzel? Groetje Lidy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee, er zijn zoveel leuke dingen naast het bloggen. Maar we willen je wel blijven lezen natuurlijk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gaat je vast lukken om een goede balans te vinden. Zorg dat je plezier in alles houdt, dat is het belangrijkste!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat dit één van de redenen is dat ik reacties niet controleer voor ik ze post. Dagelijks bloggen is uiteindelijk niet nodig. Mensen blijven wel terugkomen als je een keertje overslaat.

    Veel succes met de nieuwe doelstelling

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer kijk dagelijks uit naar je stukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik blog alleen wanneer ik er zin in heb. Het voelt nooit als een verplicht nummer, maar als een leuke bijvulling. Vooral voor mezelf is het om het een beetje bij te houden in mijn hoofd, maar reacties zijn meestal wel leuk omdat je weet wat andere mensen drijven of waarom ze lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik neem me net voor om meer te bloggen ;-) maar het lijkt maar niet te lukken. Ik ben soms verwonderd dat mensen mijn blog nog weten te vinden als het weer zolang geleden is dat ik nog iets gepost heb. Ik ben soms wat (gezond) jaloers op bloggers die er wel in slagen om elke dag iets te posten... Maar dat neemt niet weg dat ik je besluit volledig begrijp en je hierin 100 procent gelijk geef. Een gezin en het huishouden runnen kosten nu eenmaal veel tijd en energie, en zolang bloggen een hobby is moet het wel leuk blijven, zonder verplichtingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Groot gelijk, ben zelf net weer lid van de bibliotheek geworden omdat ik nog maar weinig boeken las terwijl ik vroeger (pre internet tijd) een verwoed lezer was. Met minder internetten heb je meer tijd voor Tobias, je huishouden, koken etc. Ben ook van plan om veel minder te internetten, leef je eigen leven en niet de belevenissen van anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat je 't merkt scheelt al een hoop! En dan wordt het ook makkelijker om de boel in balans te houden. Zelf modereer ik ook niet, behalve reacties na 7 dagen ofzo. Dat kun je instellen en dan haal je de meeste spammers eruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Succes met de zindelijkheidstraining.... En sterkte.

    Dat lezen lijkt me dan weer wel leuk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)