zondag 13 september 2015

Heel Holland bakt

Sander en ik zijn dol op Heel Holland bakt! Vorige week begon het weer. De deelnemers moesten drie dingen maken: een vlaai, kokoskransen en een Abraham of Sarah. Erg leuk om te zien hoe ze allemaal hun eigen draai gaven aan de vlaai en de Abraham, en ook hoe sommigen er niks van bakten bij de kokoskransen. ;) Terwijl het toch zo makkelijk kan zijn LOL (Ok, smaakt niet hetzelfde, maar toch....)



Helaas kunnen wij morgenavond pas kijken hoe het vanavond allemaal verloopt, want wij kijken via de app. We hebben namelijk nog steeds geen kabel-televisie en besparen hiermee elke maand zo'n €20! Het enige nadeel is dus dat we Heel Holland bakt dus pas op maandag kunnen kijken. Maar wie weet kan ik dan morgen nog stiekem even iets lekkers voor bij de koffie halen om op te peuzelen tijdens deze aflevering ;)

Vanavond is het thema trouwens "mierzoet" en maken de deelnemers hazelnootschuimgebak, een paleis banket en een karameltaart. Dat belooft weer smakelijke televisie te worden! :)

Kijken jullie ook naar Heel Holland bakt?


10 opmerkingen:

  1. Zeker!, maar het valt nu samen met Penoza, dus dat gaan we kijken en dan kijk ik later HHB

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, maar ook al jaren naar The Great British Bake-off en dan op vrijdagavond ook nog naar An Extra Slice op de BBC. Daar is dit programma op gebaseerd. Net een stapje hoger qua bakkunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja, leuk he! Ik kijk samen met mijn dochter, ook via de app, want zondagavond moet ze gewoon lekker op tijd naar bed want schoolde volgende dag.
    Hee, maar eh....wat halen? Een echte fan bakt dat dan toch gewoon zelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaik kende het ook al jaren van de BBC. Deze nederlandse versie is ook fijn en heel wat beter dan een aantal andere namaakversies zoals Droomhuis gezocht.

    De kokosmacaronen begreep ik ook al niet zoveel van, dat is eigenlijk zo simpel en een van de eerste recepten die ik op de huishoudschool leerde toevallig.

    Het hazelnootgebak ben ik vooral in geintreseerd, iets dergelijks eten we al jaren van een Haagse banketbakker en rijden we speciaal voor om.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, is leuk programma. Je kan dit toch ook live kijken via de npo site? Nl 1,2 en 3 zijn volgens mij ook altijd live te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wilde ik net ook opperen ;). Via npo.nl kun je live naar 1,2 en 3 kijken.

      Verwijderen
  6. Ik heb geen tv-abonnement maar wel een digitenne kastje. Dan kun je zonder extra kosten gratis Nederland 1, 2 en 3 kijken. Misschien ook iets voor jullie. Z'n kastje kost op Marktplaats rond de € 20,00. Voor mij is NL 1, 2 en 3 ook echt voldoende. Ik ga zeker heel Holland bakt kijken vanavond. Ik vind het erg leuk. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kijk het ook op maandag terug omdat de mannen op zondag graag wat anders kijken. Ik vind het een enig programma, en kijk voornamelijk om Martine Bijl. Hilarisch vind ik die vrouw. Groeten Elle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kijk het ook en word er altijd super vrolijk van! Vanavond weer smul-t.v.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier ook een fan van HHB. Ik heb nu geen oven en we willen die eind van het haar of volgend jaar kopen. Ik maak wel heel andere baksels. Helaas moeten die van mij glutenvrij, zuivelvrij en suikerarm zijn. Kun je ook lekkere dingen maken, maar soms vind ik het toch even jammer.
    Dat van die kokoskransen wist ik niet. Ik weet wel hoe je macaronen maakt. Ik heb veel kookboeken en bakboeken gelezen en veel uit gemaakt, maar ben het recept voor die kransen nooit tegen gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)