zaterdag 24 oktober 2015

In de lappenmand....

Wat een * piep *  nacht hebben wij gehad. Als Sander niet op het toilet zat was ik aan het overgeven en andersom.... Blijkbaar hebben we beide buikgriep opgelopen. En ook Tobias had vanmorgen diarree, dus we zitten met zijn allen in de lappenmand....

Da´s wel echt een vet groot nadeel van de kinderopvang: sinds Tobias daarheen gaat is hij constant ziek! Het begon met verkoudheid en hoesten en nu dan dus buikgriep. We zijn het eigenlijk helemaal niet gewend dat Tobias echt ziek is; hij is tot nu toe misschien 2 keer verkouden geweest en had 2 keer een netelroos-aanval, maar daar bleef het wel bij.

Nu voel ik mezelf al zó slap van het overgeven en daarnaast ben ik nu ook nog zo misselijk als een kat. En Sander voelt zich ook niet jofel, maar heeft vandaag zijn laatste rijles voor zijn rij-examen, dus hij is nu toch al de deur uit.... Ik denk dat het verder vooral een heel rustig aan dagje gaat worden... Hopelijk ben ik dan maandag weer beter, want ik wil eigenlijk niets missen van mijn inwerk-traject...

5 opmerkingen:

  1. Het is ook de tijd van het jaar, veel kindjes/mensen verkouden en ja, als ze dan op school/kdv of psz zitten krijg je het sneller mee. Maar anders was het wel op school gekomen, hij is weerstand aan het opbouwen.
    En jij bent nu ook drukker aan het werk dan anders dus pak jij ook sneller een virus op. Ik merk het nu bij mezelf ook, druk thuis op het werk, dochter verkouden, minder goed eten door de drukte. Veel heen en weer gevlieg en hoppa ik zit ook even in de lappenmand. Dus je kunt niet alleen Tobias en kdv de schuld geven. Het is gewoon de combinatie.
    Maar vervelend dat jullie je zo vreselijk slecht voelen, ik hoop dat de rijles goed gaat.
    Beterschap in elk geval en rustig aan dit weekend. Lekker thuis omlummelen en maandag weer fris aan het werk.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziek zijn van kinderen op het kdv herken ik wel. Onze zoon en dochter zijn het eerste jaar op het kdv aan het hoesten geweest en regelmatig neusverkouden. Buikgriep hebben ze niet gehad maar wel de 6e ziekte en waterpokken. De goede kant van het verhaal is dat ze eenmaal op de basisschool vrijwel niet ziek zijn geweest. Soms was de halve klas ziek maar die van ons niet. Ik heb een keer zoon op moeten halen en toen was hij twee dagen ziek, verder de hele basisschool periode niet. Dochter iets vaker maar beduidend minder dan andere kinderen in haar klas.
    Vervelend dat jullie je niet goed voelen. Toch een prettig weekend.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is inderdaad een nadeel van de kinderopvang, maar ook een voordeel in feite, want meestal zijn ze dan niet meer zoveel ziek tegen de tijd dat ze naar school gaan... maar ja, dat is een schrale troost nu waarschijnlijk. Het is niet makkelijk als mama én kind ziek zijn.
    Veel beterschap in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een echt goed advies: drink gewone echte cola. Is erg goed tegen deze ongemakken en vooral misselijkheid, het is oorspronkelijk een medicinaal drankje.

    Ik heb jaren gewerkt bij organisatie waar veel mensen naar ontwikkelingslanden gingen en eerste advies aan nieuwkomers. Neem blikje cola mee of koop het daar meteen, is vrijwel wereldwijd te koop.

    De eerste keer is het mogelijk dat het er weer uitkomt en dan niet meteen bang zijn dat het toch niet werkt. Kleine slokjes nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap voor jullie allemaal. Helaas gaat het zo als kindjes naar de opvang gaan. Ik hoop dat jullie dit weekend kunnen bijtanken want voor je het weet is het maandag.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)