donderdag 5 november 2015

Mijn geld verhuist weer!

Vorige week ontving ik een bericht van de ASN bank. Vanaf nu gaan ze de bankkosten niet meer per rekening berekenen, maar per rekeninghouder. Onze gezamelijke betaalrekening wordt daarmee ruim twee keer zo duur; van €1,25 per maand gaan we volgend jaar opeens €3 per maand betalen! Dat heb ik er eerlijk gezegd niet voor over om deze rekening aan te houden!

Ooit had ik deze betaalrekening geopend omdat dat de enige manier was om ook een spaarrekening bij ASN te openen. Die wilde ik graag vanwege de hogere rente, maar dat valt tegenwoordig ook tegen. De rente is nog maar 0,2% hoger dan bij de Rabobank. Dit verschil in rente levert me op jaarbasis €20 op. Maar als ik de stijgende bankkosten daar vanaf haal kom ik zelfs op een negatief bedrag uit! Kortom: ik ga deze rekening nu zo snel mogelijk opheffen!

Wat komt er dan voor in de plaats? 3 verschillende spaarrekeningen:

  • Een 10jarig deposito om op te sparen voor Disneyworld - variabele rente per inleg
  • Een periodesparen rekening waarbij je 30 dagen van tevoren moet aangeven als je geld wilt opnemen. - 1% rente 
  • Een internetspaarrekening waarbij je vrij geld kunt opnemen - 0,8% rente
Op deze manier maak ik in elk geval nog voor een gedeelte gebruik van een iets hogere rente (die nog steeds triest laag is, maargoed!) maar kan ik tegelijkertijd in geval van nood ook gewoon geld overschrijven naar de betaalrekening. 

Nu nog even op een rijtje zetten hoeveel geld er naar welke rekening gaat, alles overschrijven en dan is het allemaal geregeld. En erg fijn: omdat ik de spaarrekeningen ga opheffen krijg ik nu dan alvast de rente! Dat is dan wel weer leuk ;) 

------

En dan nog even heel iets anders.... Ik bedacht me opeens dat ik nog helemaal geen foto´s heb gepost van Tobias´ verjaardags-outfit! Misschien ook een beetje laat, maar ik doe het lekker toch nog even! :D




5 opmerkingen:

  1. je kunt bij andere banken een hogere rente krijgen dan 0,8. bijvoorbeeld argenta, nibc, nn. Internet bankieren met spaarrekeningen is reuze gemakkelijk. de hoogste bieder krijgt het van mij. en gaat het omlaag, dan verhuist het gewoon weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip :) Ik ben ervan op de hoogte, maar ik wil nu gewoon alles bij 1 bank onderbrengen :)

      Verwijderen
  2. Oh wat ziet Tobias er lief uit! Nog gefeliciteerd met je zoontje!

    Groetjes Margreeth

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)