vrijdag 12 februari 2016

Update van de 52 weeks money challenge

De 52 weeks money challenge is nu alweer 6 weken bezig en dus heb ik inmiddels 6 bedragen opzij gezet. Het doel is om hiermee aan het eind van het jaar ruim €1.300 extra te hebben gespaard. Of, in ons geval: dat we de schade van het dak dat gerepareerd moest worden enigszins beperken. Want het geld dat we nu sparen gaat straks direct naar het dak. Het is even niet anders... Als we helemaal niet hadden gespaard zou het probleem véél erger zijn. C´est la vie!

Update week 6:

We hebben tot nu toe de volgende bedragen gespaard: 

Week 53: €25 (Euroclix uit laten betalen)
Week 1: €12 (Textbroker uit laten betalen)
Week 2:  €10 (Alwéér Textbroker!)
Week 3:  €1 - We hadden net te horen gekregen hoeveel de offerte zou gaan worden en ik schrok hier zo van dat ik maar €1 heb overgemaakt!
Week 4: €3 - ik kocht een potje bij de kringloopwinkel in plaats van bij Prenatal, besparing: €3
Week 5: €50 - Sanders nieuwe salaris viel hoger uit dan dat van vorig jaar, dus het verschil maakten we over, daarnaast ook wat inkomsten via bol.com. In totaal €50
Week 6: €52 - eindelijk was ons zegelboekje van de Albert Heijn vol! We willen eigenlijk stoppen, maar kwamen dus nog een half zegelboekje tegen, dus dat is zonde. En het stomme is dat we nu wéér wat zegels overhebben, dus we gaan nog één boekje doen en dan stoppen we écht!

In totaal hebben we nu dus €153 gespaard, bovenop wat we normaal gesproken ook al sparen. :) 

7 opmerkingen:

  1. super!! grappig dat t bij ons niet mogelijk zou zijn omdat we al alles sparen wat er extra binnen komt of overblijft, en t pas naar de betaalrekening storten als t nodig is ;) maar wel super, extra sparen!! goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gaat al goed... binnenkort ook eens een blogje aan wijden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig, ik lees driftig mee met het topic, maar ik doe zelf niet mee, haha! Wij sparen sowieso al wat er over is en we zijn nu al druk bezig met extra inkomsten om de buffer weer te laten groeien...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zegelboekjes heb ik ook. Andere supermarkt overigens. Ik doe er nu al 4 weken mijn stuk van de boodschappen mee. Nu ideaal, nu mijn geld gewoon op is.
    Die van de ah doe ik echt 1,5 ,jaar over. Maar op een moment als dit is het fijn om gewoon even zo €52 extra kunnen pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg! Dat is toch al een lekker potje, voor zo'n relatief korte periode! Ik doe ook niet mee, omdat het me dan wat te onoverzichtelijk wordt (ik heb al een vrij uitgebreid spaarplan), maar vind het wel een superidee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie manier van sparen. Zo weet je ook waar je voor spaart.
    Je kan ook een gepast aantal zegels vragen om je boekje vol te maken als je niet meer verder wilt sparen.

    Ik doe die spaarchallange niet dit jaar. Ik krijg ruim 530 euro minder per kwartaal, terwijl de kosten hetzelfde blijven. Ook nog onverwachte uitgaves gehad deze week van de fietsenmaker en de dierenarts.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je weet dat je ook gewoon een boekje met losse zegeltjes kunt inleveren? Dan hoef je dus niet perse door te sparen als je niet wilt

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)