vrijdag 29 april 2016

Quotes van ons kereltje -April 2016

Deze maand stond erg in het teken van dingen nadoen. We merken steeds meer dat hij dingen gaat begrijpen en ook zelf de dingen wil doen die wij ook doen. En ook dat hij steeds meer verbanden gaat leggen en gaat begrijpen. Bijvoorbeeld dat de dokter er is voor mensen die pijn hebben of ziek zijn...

Ook ontdekten we deze maand dat Tobias de apps snapchat en MSQRD helemaal geweldig vindt! Met noodgrepen heb ik het filmpje nu geloof ik op mijn blog gezet, haha:





Nou ja, lees zelf maar ;)


  • Een kort gesprekje: Tobias: 'mama is verdrietig' Ik: 'Dat klopt, mama heeft heel erg pijn in haar rug'. 'Kusje op je rug!!' En daar was hij dus niet vanaf te brengen. Er moest en zou een kusje op mijn rug worden gemaakt, zodat de pijn weg zou gaan.


  • 'Tobias wil ook een baard' iets wat heel vaak terugkwam: mensen met een baard aanwijzen en ook zelf een baard willen... Je kunt je voorstellen dat hij heel blij was toen we via de app Msqrd een baard aan hem konden geven! ;)




  • "Ik wil de panter aaien!" Tobias was helemaal verzot op de panter in de dierentuin en was erg teleurgesteld dat er glas tussen zat waardoor hij de panter niet kon aaien.


  • "Fuck you!" Oeps.... Mijn schuld. Ik probeerde heel netjes te blijven toen een vrouw in de dierentuin erg onbeleefd tegen mij was en me uitschold, maar zei toch een scheldwoord terwijl ik wegliep en dat werd direct nagezegd. Gelukkig maar 1 keer, maar toch: nog beter op mijn woorden letten, dat is wel duidelijk!

  • "Toeta leest een boekje van Gonnie en van Gijsje, Toeta leest een boekje van tralala" (Op de wijs van: we maken een kringetje van jongens en van meisjes) 


  • 'Ik heb een mooi schilderij gemaakt.... Van pindakaas!' En ja, hij had dus echt een schilderij gemaakt met wat pindakaas. Gelukkig niet veel en gelukkig op een blaadje en niet op de muur. Pfieww!

  • Twee weken nadat ik zo'n last had van mijn rug gingen we voor Tobias naar de dokter. Nadat de dokter hem had onderzocht zegt Tobias: 'Dokter naar mama kijken. Mama heeft pijn in rug'. <3

  • 'Welkom in de auto van de toekomst' Tobias heeft een boekje van Peppa gelezen en dit zinnetje is erg blijven hangen en wordt regelmatig gebruikt als hij in een auto rijdt. 


1 opmerking:

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)