woensdag 28 december 2016

Doelen voor 2016: behaald of niet?

Aan het begin van 2016 hebben wij een aantal doelen voor onszelf gesteld. Wat we hebben behaald en wat niet, dat lees je in deze blog. En of het inderdaad heeft gekost wat we ervoor hadden gebudgetteerd. 


Hypotheek aflossen: doel: €5.912 - werd uiteindelijk €5.108

Toen in Oktober bleek dat van veel collega's het contract niet werd verlengd heb ik besloten om dit doel even stil te zetten en liever wat extra te sparen in plaats van extra aflossen.

Lekkage in de slaapkamer verhelpen: €3.000 gebudgetteerd - werd €4.500

We hadden dus een lekkage in de slaapkamer. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om ook direct dakisolatie te laten plaatsen, waardoor het wat duurder is uitgevallen. Maar tegelijk hebben we nu minder vaak de verwarming aan boven, dus hopelijk verdient dat zich uiteindelijk wel terug.


Op vakantie: €1.500 gebudgeteerd - geen idee hoe duur het uiteindelijk was

We zijn een weekje naar Centerparcs geweest en ook nog een weekendje samen weg. Hoeveel we hier exact aan hebben uitgegeven heb ik helaas niet goed bijgehouden, maar ik denk inderdaad wel rond de €1.500.


Een nieuwe bank kopen: €1.200 gebudgetteerd - niet gekocht

Ik schrijf dit blogje nog steeds op onze oude, vertrouwde bank. We hebben wel een hoop andere dingen in huis gedaan, zoals nieuwe lampen en nieuwe bekleding voor de eetkamerstoelen. Hierdoor stoort de 'oude' bank me opeens een stuk minder. Ik spaar liever door voor een niet-Ikea bank. Wat dan volgens mij het eerste meubel in ons huis wordt dat niet bij Ikea is gekocht!


Sparen voor Disneyworld: €1.320 gebudgetteerd - behaald

Doordat we hier een automatische incasso voor hebben is het makkelijk gelukt om dit bedrag te sparen.


De buffer verhogen: €600 gebudgetteerd - behaald

Ook voor het verhogen van de buffer hadden we een automatische incasso. Dus dit is ook gelukt.

5 opmerkingen:

  1. Ik las nog eens je Disney begroting. €10k is best veel denk ik. Wij gaan eerste helft '17 naar Florida middels lijnvlucht, huren een grote suv en reizen door Florida heen incl bezoek aan Disney (en andere parken). Wij zijn allesbehalve zuinig, maar hebben echt geen €10k gereserveerd. We gaan in een schoolvakantie (lees: 2x zo duur als een week eerder of later) en middels lijnvlucht (scheelde ook veel). Auto huren kost daar niet zoveel en hotels zijn ook niet heel duur. Dus wie weet kun je dat doel wel eerder behalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees voor t eerst al die kopjes bovenaan ;)
    Wat voor studieschuld hebben jullie dan? Ik bedoel.: van wat voor studie. Ik dacht nl dat jullie allebei bij een klantenservice werkten, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sander heeft nog een studieschuld van zijn studie bedrijfskundige informatica. Heeft ie uiteindelijk niet afgemaakt, omdat hij tijdens zijn studie al een heel goede baan heeft gevonden als developer.

      Zelf heb ik maatschappelijk werk en dienstverlening gestudeerd. Dat heb ik wel afgemaakt, maar geen werk in gevonden

      Verwijderen
  3. Nou, ik denk dat jullie tevreden mogen zijn met het resultaat. Meer doelen wel gehaald dan niet, en waar die niet gehaald zijn ligt daar een weloverwogen keuze aan ten grondslag.
    Wat ik mij nog wel afvroeg hoe het is afgelopen met de 52 weken challenge, en wat je met het potje gaat doen? Of heb ik iets (een blog) gemist?

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)