donderdag 15 december 2016

Onze strategie met kerstcadeautjes

Eindelijk, ein-de-lijk heb ik dit jaar een goede strategie qua kerstcadeautjes! Voorgaande jaren was het altijd toch wel stressen, maar nu ga ik (tot nu toe!) superchill door de feestdagen-voorbereidingen heen.

Wat mijn geheim is?! Een heel goede voorbereiding! Begin november start Flylady al met een 'cruising trough the holidays' mission per dag. Dit zijn kleine opdrachtjes zoals alvast checken of je inpakpapier hebt, een budget bepalen, nadenken hoe de feestdagen eruit gaan zien.... Als je dat netjes bijhoudt dan hoef je niet gestresst te raken de dagen voor de Kerst.

Zodoende stond er dus al sinds begin november een lijstje in mijn bullet journal met cadeau-ideetjes voor Tobias. Toen ik vandaag dan even tijd had om te gaan winkelen hoefde ik alleen maar even mijn bujo open te doen, te kijken en de dingen die ik al had opgeschreven te kopen.

Voor kerst hou ik nog steeds de 4 cadeautjes regel aan:

Something he wants,
Something he needs,
Something to wear
Something to read

 Op die manier hebben we een redelijk gebalanceerd aanbod aan cadeautjes. 

Ik werd trouwens wel enorm in verleiding gebracht bij de HEMA, daar hebben ze nu matchende kerst-pyjama's voor ouders en kinderen! Maar aangezien we met de Kerst niet eens thuis zijn schiet dat eigenlijk totaal niet op. Maar schattig is het wel, vind ik...

Zijn jullie al helemaal voorbereid op de kerstdagen? 

7 opmerkingen:

  1. Wij doen geen cadeaus met kerst, dus een makkie. Soms wel hoor, eens in de paar jaar, maar nu dus lekker niet. Ook heel chill!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja en nee.. schiet er toch wat bij in (gaat altijd veelsneller dan ik denk haha)
    zo heb ik nog geen kerstpakketje voor de hulp (wat ik wel graag wil, ook omdat ze vandaag geopereerd wordt en ze dus maandag niet komt.. moet dus iets laten bezorgen.. oops)

    qua kerstcadeaus is t makkelijk.. wij open iets voor schoonzus + vriend, zij iets voor schoonouders en schoonouders iets voor ons.. ;) en wij wat extra dingen voor de kids..en idd dankzij de holiday missies al een eind op weg :) heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier alles ook in huis behalve voor mijn vriend. Hij weet niks. Dus denk dat de kinderen alleen iets krijgen. Een pyjama, een leesboek en een spel. De sinterklaas heeft genoeg gebracht. ;)

    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kadootjes van de sint e met kerst vind ik overdone. Dus dat is simpel hier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mariimma, dat hoeft uiteraard niet per definitie te zijn. (Uiteraard is een mening een mening :) )
      Je kan het ook mooi op splitsen.

      Overigens zijn mijn zus en ik 2talig (half NL's half Engels) dus is beide heel normaal, alhoewel ik me zelf Sinterklaas toen ik jong was niet echt meer herinneren.

      Maar ik zie het nu ook bij mij 3jarige nichtje, ook zij word 2 talig opgevoed.
      Dus ook met beide feestdagen grootgebracht en dus met de Sint en de Kerstman, het is dan raar als je 1 van de 2 niet doet. Dus ook zij (en wij met hun) doen beide met een paar cadeautjes. Uit ervaring leert dan bij ons dat zodra ze niet meer geloofd er alleen nog kerst met cadeautjes gevierd wordt, maar nu lekker volop genieten met alles waar de kleine meid ook blij van wordt.

      Verwijderen
  5. Die 4 cadeautjes regel vind ik super, onbewust voldoe ik eraan zie ik haha. Deze kerst wordt druk op beide dagen krijgen we gasten (we hebben aardig wat fam en vrienden en oude buren van dit jaar overleden schoonvader uitgenodigd waarvan we weten dat ze anders alleen zijn met Kerst)en we gaan op 2e KD ook nog brunchen en mijn moeder is beginnend dementerend dus ik hou er ook rekening mee dat het voor haar niet te druk en verwarrend moet zijn allemaal.ik bedacht later pas dat ik best had kunnen vragen of iedereen een gerecht wilde maken, niet gedaan, niet erg we gaan voor lekker ouderwets en niet te ingewikkeld qua eten. En voor iedereen een aardigheidje. Als het maar gezellig is met elkaar. Om die reden probeer ik wel zoveel mogelijk vooruit te werken en goed te organiseren, hopelijk geen kerststress ��
    Jes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Huh? Kerstmis? Ik heb nog helemaal niets gedaan eigenlijk. Oh wacht, toch wel. De kerstboom is gezet. Maar verder nog niets...

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)