zaterdag 1 april 2017

Tuin opknappen

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar dankzij het lekkere weer van de afgelopen week krijg ik helemaal kriebels om in de tuin te gaan zitten! Helaas gaat dat bij ons nog niet zo gemakkelijk want:

  • We hebben een heel klein en krap achtertuintje
  • De voortuin is megagroot, maar heeft een heel laag hek, en er lopen veel mensen langs, dus daar zit ik niet op mijn gemak
  • We hebben geen hekje voor de deur in de tuin, dus Tobias kan zo de straat op rennen...
Het zit me wel dwars dat we geen echte tuin hebben. Gelukkig kan ik wel vaak naar mijn ouders toe en daar lekker van het zonnetje genieten, maar eigenlijk wil ik deze zomer ook gewoon lekker in onze eigen tuin kunnen zitten op een manier die voor mezelf prettig voelt. 

Daarom zijn we vorig weekend begonnen met de tuin opknappen. Dat ging weer lekker op zijn Sander en Daans: eigenlijk zouden we de deur uitgaan, maar omdat Sander nog even wat spulletjes moest pakken besloot ik om alvast wat takken af te knippen. Waarop Sander zei: dat doe je toch gewoon met een zaag als die plant er helemaal uit moet?! Waarna ik hem een zaag gaf om het te bewijzen en we uiteindelijk al onze plannen wijzigden en de hele dag druk bezig zijn geweest. ;) Maargoed, de planten die eruit moesten zijn eruit. 

Ook deze week vrijdag is Sander weer druk bezig geweest met het schoonmaken en opruimen van de tuin. Er was aardig wat achterstallig onderhoud, want doordat we de tuin echt alleen als ingang van ons huis beschouwden tot nu toe hebben we er eigenlijk weinig aan gedaan. Maar de bedoeling is wel dat we het nu beter gaan bijhouden, zodat we dan eindelijk een échte tuin hebben!

Wat staat er allemaal op de planning / is er al gedaan:

  • Planten weghalen - de vorige bewoners hebben een heel groot plantenvak geplaatst op dé zonplek in de tuin. Die plant gaat dus weg en daar gaan we een terrasje maken.
  • Hek plaatsen
  • Terras betegelen
  • Nieuwe plantjes
  • Plantenbakjes aan het hek

3 opmerkingen:

  1. Leuk leuk! Dat lekkere weer motiveert wel hè. Je bent er op tijd bij, dus als jullie nu lekker aanpakken, heb je er de rest van het seizoen wat aan.

    Wij zijn ook aan de slag gegaan in onze tuin. De achtertuin is best groot, voornamelijk betegeld. Alleen erg verzakt. Ook het schuurtje en de schuttingen zijn in super slechte staat. Daar gaan we deze zomer nog even niets aan doen, maar wel gaan we het zo goed mogelijk opknappen door in ieder geval het onkruid te verwijderen en leuke plantjes te poten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rond april zetten wij altijd ons bubbelbad op, maar dit jaar gaan we eerst de tuin renoveren. Nieuwe tegels en nieuwe planten, een keer iets nieuws! Na het renoveren van de tuin kunnen we ons bubbelbad weer opzetten en er heerlijk in bubbelen. Het is een opblaasbaar bubbelbad dus daarom moet we hem opruimen in de winter, ik vind het in ieder geval heel ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)