zondag 21 mei 2017

De voorjaarsschoonmaak

Vorige week kwam ik in de bibliotheek het boek Spark Joy van Marie Kondo tegen. Dit is niet de eerste keer dat ik met deze opruim-goeroe in aanraking kwam. Sterker nog: ik heb al een stuk of 5 keer geblogd over deze inspirerende dame!

Ondanks dat ik vorige keer best wel veel had opgeruimd was ik toch nog niet helemaal tevreden. Er blijven toch nog steeds veel onnodige spullen in huis rondzweven en op sommige punten is het gewoon ronduit een rommeltje.

Kortom: tijd voor een nieuwe ronde Konmari! Ik moet zeggen dat ik dit tweede boek wel een stuk duidelijker vind dat het eerste boek waar ik deze blog over schreef. Het is een heel duidelijk stappenplan waarin de volgorde van het opruimen veel uitgebreider staat omschreven. Doordat er minder persoonlijke verhalen instaan is het ook echt een handig naslagwerk.

Het resultaat is dat ik de afgelopen dagen al 2 keer naar de kringloopwinkel ben geweest om spulletjes in te leveren. Ook zijn er al 6 volle vuilniszakken weggegooid en ook nog wat losse spulletjes.

De ruimte die we hierdoor overhouden is vooral in de mancave / het washok echt enorm opvallend. De vloer is praktisch leeg. Whoop whoop! Misschien herinneren jullie je de vorige opruimpoging van deze ruimte nog... Op dat moment was ik al heel blij met het resultaat...


Maar als ik dan kijk hoe het nu is,dan is het toch nog wel 10 keer beter geworden: (overigens hebben tussen deze foto's nog wel heel veel opruimpogingen gezeten!)


We leren het nog wel,dat adulten ;)

4 opmerkingen:

  1. Goed bezig!

    Hier zijn we eigenlijk voor de geboorte van onze dochter begonnen met opruimen.
    We merken dat minder spullen minder schoonmaken betekend en meer rust (ook in je hoofd). Het past ook wel in de richting die we ingeslagen zijn. Meer met heel veel minder.
    Donderdag volgt hier de schuur zodat ik zonder proppen mijn fiets erin kan zetten 🙈.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig :)! Hier ook last van de kriebeltjes... Weer via MP het 1 en ander verkocht en zo gaan we vrolijk verder met ontspullen :)...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad een stuk leger en opgeruimder. Leuk is dat hoe Marie Kondo kan inspireren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je goed gedaan! Het is een stuk leger! Nu proberen het zo te houden, dat is bij mij altijd het lastigste ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)