maandag 28 augustus 2017

Een nieuwe no spend maand

Vandaag begint onze tweede no spend maand. Lezen jullie weer mee?

Deze maand gaan we het ongeveer hetzelfde aanpakken als vorige maand: veel fietsen in plaats van openbaar vervoer, elke dag netjes zelf de boterhammetjes smeren, gratis uitstapjes met de Rotterdampas of gebruik maken van het speeltuin abonnement. En natuurlijk goedkoop boodschappen doen.

Ik heb wel een aantal uitzonderingen - dingen die al gepland stonden of die ik te belangrijk vind om af te zeggen.

  • Als 'mijn' wasmiddel 1+1 gratis is (wat ie nu is!) dan sla ik dat groot in, zodat ik voldoende heb tot de volgende hamsteractie. 
  • Ik ga weer een keer met een vriendin koffie drinken - door de vakantie hebben we elkaar alweer heel lang niet gezien en uit praktisch oogpunt is het niet op een andere manier te regelen. 
  • Ik ga met mijn moeder en zus high teaen - dit is een cadeautje voor mijn zus' verjaardag
  • We gaan een dagje naar Jacqueline
  • Sander en ik gaan samen naar de sauna (dit is een experiment in verband met de PMDD-klachten - hier zal ik later nog wel eens over schrijven hoe dat werkt, als daar interesse voor is tenminste)
  • Als het goed is wordt onze nieuwe bank tijdens de no spend maand bezorgd, maar hier hebben we voor gespaard en dit gaat dus van een reserveringspotje af.

Hoe dan ook: we gaan er weer voor :) Ik verwacht wel een kleinere besparing dan vorige keer, maar elke euro die we kunnen aflossen aan de studieschuld is weer mooi meegenomen!

5 opmerkingen:

  1. Veel succes er mee. Ik ben er zeker van dat jullie het weer goed gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes! Ik ga het ook nog een keertje doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben de 23e aan het begin van mijn nieuwe maand al begonnen. Het gaat goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, ik lees graag met je mee en ja je maakt me nieuwsgierig naar je sauna bezoekje en wat dat doet voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig dat koffiedrinken met een vriendin. Dat doe ik ook altijd graag.

    Succes met de no spend maand!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)