maandag 18 september 2017

Snappcar: onze auto online

De auto is inmiddels afgeleverd en staat online. Ik ben benieuwd wanneer onze eerste boeking zal binnenkomen. Hopelijk vrij snel, dat zou wel heel fijn zijn!

En mocht er iemand uit omgeving Rotterdam Alexanderpolder / Capelle / Nieuwerkerk aan den IJssel interesse hebben om eens onze auto te huren: let me know! Dan stuur ik de link naar onze auto naar je door :)


We hebben er dit weekend een leuke toer in gemaakt en hij rijdt echt super, trouwens!

7 opmerkingen:

  1. Je hebt het over "onze" auto maar ik begreep dat het een lease-auto is, toch?
    Ik hoop dat er gauw wat belangstelling in de buurt is. Het zou fijn zijn als dat goed gaat lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is een lease auto, maar wél ónze lease auto ;) Het kenteken staat ook gewoon op onze naam hoor :)

      Verwijderen
  2. Weet je dat zeker? Het kenmerk van leasen is toch juist dat de auto eigendom blijft van de leasemaatschappij? En volgens mij staat dat ook zo in de voorwaarden van Snappcar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad gewoon een normale lease-constructie... ik handel de administratie hiervan af, en had het ietwat te veel versimpeld uitgelegd aan Daantje (of ze had me niet goed begrepen, kan ook). Ik denk dat zij de post van de RDW met daarin de registratie-kaart omschreef als dat hij "op onze naam staat". Auto is gewoon eigendom van PrivateLease.com, die een lease-vorm met aanvullende voorwaarden via Snappcar aanbieden. Het betreft full-operational lease, dus alle operationele kosten voor de auto (behalve brandstof, natuurlijk) worden door de lease-maatschappij gedragen. En ja, ook bij een lease-auto mag je naar mijn mening best over "onze" auto spreken... wij zijn er verantwoordelijk voor, en kunnen er over beschikken. Dat zou net zoiets zijn als dat je een huurwoning niet "mijn huis" zou mogen noemen. Of een woning waar nog een hypotheek op zit, wat dat betreft... die is technisch ook nog van de bank ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu begrijp ik hoe het zit, dank je wel.
      Is het dan ook zo dat de auto na afloop van de leaseperiode van jullie is?
      Wij hebben ooit, toen mijn man zijn klusbedrijf begon, een bedrijfsbus geleased. Na afloop van de leaseperiode konden we een nieuwe bus leasen of de oude kopen. Er werd nog zoveel geld voor gevraagd dat we dat niet gedaan hebben. We hebben het leasecontract niet verlengd en zelf een nieuwe bus gekocht. Nu leggen we natuurlijk wel maandelijks een bedrag opzij voor onderhoud en andere kosten.

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)