woensdag 1 november 2017

Afscheid van de peuterspeelzaal

Gister was Tobias' laatste keer op de peuterspeelzaal. Ik had verwacht dat ik het afscheid lastig zou vinden, maar dat viel gelukkig heel erg mee. Het was ook gewoon goed zo; de laatste weken merkte ik steeds vaker dat Tobias meer uitdaging nodig had. Hij ging toch met minder enthousiasme naar de peuterspeelzaal dan naar de basisschool.

Evaluatie

Gister na de peuterspeelzaal hadden we nog een soort evaluatie van Tobias' ontwikkeling. Ze hadden hem geobserveerd en gekeken of hij qua ontwikkeling goed 'op schema' zit. Dat was gelukkig het geval. Het enige wat hij nog niet zo goed kan is tekenen, maar dat schijnt wel vaker zo te zijn bij jongens, dat ze daarin achterlopen. (Zelf waren Sander en ik trouwens ook nooit zulke wonderkinderen op dat gebied, dus het verbaast me niets!)

Op gebied van taal en gecijferdheid liep hij juist gigantisch voor. Hij praat al even goed als een 5jarige en herkent al veel meer cijfers dan dat op zijn leeftijd zou hoeven. 


Komende maandag begint dan het echte schoolleven. Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan bevallen. Ik merk wel dat ik op schooldagen enorm veel gedaan krijg in huis. Het heeft er nog nooit zo netjes uitgezien als de laatste weken. :) 

3 opmerkingen:

  1. Mijn zoontje zit sinds 3 weken op school.
    Wel wennen hoor voor mij.
    Zo stil in huis.
    Maar inderdaad krijg je je huis ook een keer aan kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, voor jou als mam ook een hele verandering, zo'n schoolgaand kind!

    Toen mijn jongste klaar was met psz gaf de juf aan dat een standaard beoordeling van ons (een?) kind helemaal niet is wat je wilt. Zou ons hoogbegaafde bijzondere niet gemiddelde kind bijzonder slecht uitgekomen zijn. Geen ruimte voor de kinderen die niet gemiddeld scoren maar wel hun eigen talenten hebben... Ze heeft dus maar gewoon niets opgeleverd aan rapportages. (Maar hem wel een supertijd bezorgd!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het afscheid meeviel! Op een gegeven moment is het inderdaad ook wel goed geweest is mijn ervaring.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)