woensdag 27 december 2017

Disney on Ice

Op eerste kerstdag zijn we naar Disney on Ice geweest. Omdat Tobias heel slecht slaapt als hij zulke dingen van tevoren weet, én omdat het ook gewoon superleuk is om hem ergens mee te verrassen, hadden we het niet van tevoren vertelt. Pas op de dag zelf hebben we onthult waar we heen zouden gaan, door hem er alvast een filmpje van te laten zien. Zijn reactie was om na het filmpje direct naar de gang te rennen om zijn jas aan te trekken; hij had er direct helemaal zin in!!



Eenmaal daar aangekomen was het een drukte van jewelste met allemaal gezinnen die natuurlijk op hetzelfde idee waren gekomen als wij. We hebben een hoop meisjes in prinsessenjurkjes gezien. Ik ben echt een jongensmoeder in hart en nieren, maar dit was toch wel even een momentje dat ik wou dat ik Tobias ook zo aan kon kleden. Wat dat betreft komen jongens er dan maar bekaaid vanaf. ;)

We hadden heel goede plaatsen: midden voor het ijs, precies zo dat we de hele ijsvloer konden zien. Bovendien zaten we ook aan het gangpad, zodat bij noodgevallen zoals sanitaire pitstops we zo snel mogelijk bij het toilet konden zijn. Uiteindelijk was dit niet nodig, maar het geeft wel een hoop rust. :)

De show zelf was erg leuk. De verhalen van Toy Story 3, De Kleine Zeemeermin, Cars en Frozen werden geschaatst. Het ging allemaal wel in sneltreinvaart, want er moesten dus 4 films in 2 uur worden 'gepropt'. Maar het was allemaal erg leuk en Tobias zat constant met open mond te staren naar al dat moois. En werd helemaal enthousiast van Takel (Cars) en Olaf (Frozen).

Na afloop zei hij "mama, ik vond het zó mooi dat ik ervan moest huilen..." (Blijkbaar is dit erfelijk, ik moet ook altijd huilen van ontroering als ik dingen heel mooi vind!) Vrij snel daarna viel hij diep in slaap in de auto. Je kunt dus wel stellen dat de show een flinke indruk heeft gemaakt. 

Kortom: het was een geslaagde ochtend. Hoe waren jullie kerstdagen? :)

3 opmerkingen:

  1. Mijn dochter (10) vindt dit ook erg leuk. Ik zag het te laat, anders had ik het wel willen boeken.

    Verkleden kan altijd, ik heb voor onze ongeboren telg zelfs al een buzz lightyear pak in huis. Kijk maar eens op ebay bijvoorbeeld, zijn ze ook niet zo duur.

    Volgens mij vinden bijna alle kinderen verkleden leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip. Ik heb toch het idee dat meisjes het leuker vinden dan jongens. Ik heb geen enkele verklede jongen gezien in elk geval. Bij mijn zoontje in de klas zijn het ook steevast dezelfde kinderen die direct naar de verkleedhoek rennen.

      Maar wel handig om te weten dat zulke dingen op Ebay te koop zijn, bedankt voor de tip :)

      Verwijderen
    2. Graag gedaan. Ik denk dat het eerder kind gebonden is, dan geslachtsgebonden. Ik ken wel redelijk wat kinderen die het leuk vinden, maar zoals de maatschappij nog steeds gericht is trekken de meeste jongens nog steeds de stoere kleren aan. Ik had ook een indianenpak, een spookpak en een piraat in huis.

      Succes met zoeken :)

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)