vrijdag 1 december 2017

Wat zit er bij ons in de zak?

De laatste dagen zie ik op veel verschillende plekken op internet discussies ontstaan over het budget voor Sinterklaascadeautjes. Het begint elke keer heel 'gewoon' met een vraag: welk budget hebben jullie voor Sinterklaas? Maar helaas verzandt het elke keer al snel in een soort discussie over wat nu wel of niet een normaal budget is voor deze feestdag. De één vindt dat €50 enorm veel is, de ander vindt het een veel te laag bedrag en geeft met gemak €250 uit.

Ik denk dat iedereen daarin gewoon lekker zijn eigen budget moet volgen en niet teveel hoeft te oordelen over andermans keuzes hierin. Dat maakt het wereldwijde web een stuk gezelliger en dan houden we ook nog eens tijd over voor gezellige dingen, zoals pepernoten bakken of tijd doorbrengen met onze al dan niet extreem verwende familieleden ;)

Ben je nu toch nog benieuwd wat er bij ons in de zak zal zitten? Ik heb het even op een rijtje gezet:
  • Een adventkalender van Lego City - gekocht op Legoworld met korting en ook nog eens een gratis bouwplaat ter waarde van €10 erbij die we ook in de zak stoppen - €24 voor betaald (dit loont echt om van tevoren te kopen, want de prijs is nu dus enorm opgedreven!!)
  • Een puzzel van Cars - €3,99
  • Een badjas - €19
  • Het boek apenbillen en wiebeltanden met leuke verhaaltjes voor Tobias leeftijd. - Gratis doorgevertje van mijn neefjes :) 
In totaal hebben wij dus minder dan €50 aan cadeautjes die ik in de loop van de afgelopen maanden bij elkaar heb gescharreld. Zo hebben we de kosten behapbaar gehouden en toch een aardig stapeltje cadeaus voor één kind. :) Waarschijnlijk koop ik er nog een chocoladeletter bij en dan zijn wij helemaal klaar voor het Sinterklaas vieren. En jullie? 

3 opmerkingen:

  1. Ach ja, budgetdiscussies...... .... ....

    Dit jaar (Zonne is nu zes...) is het ineens een dingetje voor haar dat ze het oneerlijk vindt dat alleen zij maar cadeautjes zou krijgen. Tip voor de komende jaren voor jullie, dus... om ook iets voor jezelf in te pakken. Desnoods een afwasborstel of een fles shampoo. Het gaat om het uitpakken en de enthousiaste reacties....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, ik scharrel ook. In een kast op zolder verzamel ik krijgertjes en bij feesten en partijen kijk ik daar het eerst. Uiteindelijk ben ik toch voor 5 dec nu weer duurder uit dan gepland, want met drie kids en eerlijk willen zijn koop je al snel weer "even" nog wat bij...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier waren we vandaag 300 euro kwijt. 150 euro kregen we van een opa en oma en 50 euro van de andere. Dus zelf 100 betaald voor 2 kinderen. Ze krijgen ieder 5 dingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)