maandag 26 februari 2018

#readingchallenge: Scarlet

Omdat ik Cinder met zoveel plezier had gelezen haalde ik al snel Scarlet, deel 2 van The Lunar Chronicles, in huis. Ik zat te twijfelen of ik dit boek dan ook weer voor de challenge zou gaan gebruiken, omdat ik eigenlijk ook wat meer gevarieerd wil lezen, maar uiteindelijk heb ik besloten dat ik voor dit boek dan een uitzondering maak. ;) Ik lees het als 'boek met een persoonsnaam als titel'.

Het verhaal:
Terwijl Cinder verwoed pogingen onderneemt om te ontsnappen uit de gevangenis, is aan de andere kant van de wereld, in Frankrijk, Scarlet Benoit op zoek naar haar verdwenen grootmoeder. Tijdens haar tocht ontdekt ze dat haar grootmoeder veel geheimen had. Wanneer ze Wolf, een rebel, ontmoet, lijkt hij de enige die haar kan helpen, ook al zegt haar instinct dat ze hem niet kan vertrouwen. Ondanks zijn duistere verleden, voelt Scarlet zich toch aangetrokken tot hem. Het speurwerk van Scarlet en Wolf brengt hen op het pad van Cinder, en hun verhaal blijkt veel meer verbonden dan ze konden vermoeden. Samen moeten ze alles op alles zetten om uit de handen te blijven van de geslepen Lunar koningin Selena, die bereid is tot alles om van prins Kai haar man, haar koning maar vooral haar gevangene te maken.

Mijn mening:
Ik vond het, net als het vorige boek, weer een heel leuk verhaal. De schrijfster gebruikte dit keer het sprookje van Roodkapje als basis. Dit kwam in mijn ogen beter uit de verf dan de verhaallijn van Assepoester in het vorige boek. Ik kon de elementen die uit het sprookje waren gehaald dit keer duidelijker uit het verhaal halen. 

Het boek las wel iets lastiger weg dan deel 1; er zijn in dit deel meer verhaallijnen bijgekomen en dit maakte het iets lastiger te volgen op sommige punten. Na een tijdje, toen ik weer wat meer in het verhaal zat, had ik hier gelukkig steeds minder last van.

Net als bij het eerste deel was er niet superveel diepgang in het verhaal, maar dit stoort mij niet. Soms is het ook gewoon wel eens lekker om even weg te dromen met een verhaal dat niet zoveel om het lijf heeft, vind ik. 

Ik geef dit boek 4 sterren op Goodreads. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)